Re: Uziemienie komputera

Autor: adadur_at_poczta.onet.pl
Data: Tue 30 Oct 2001 - 13:21:51 MET

> miedzy obudowa a rura od kaloryfera), jesli w gniazdku nie ma przewodu
> uziemiania ?
>
>    Marny pomysl, jesli nie masz gniazdka z bolcem to wymien to ktore masz
> na to z bolcem. Bolec podlaczasz do przewodu zolto-zielonego - przewod
> ochronny (TYLKO) jesli to instalacja 3 przewodowa. Jesli podlaczysz inny
> przewod niz zolto-zielony to licz sie z czestym wywalaniem wylacznika
> roznicowopradowego w  twojej skrzynce z bezpiecznikami oraz z tym, ze na
> obudowie komputera bedzie 220V podczas zwarc oraz w innych sytuacjach.

Nie polecam podłączenia polca pod "0" mnie to kosztowało jakieś 1000 PLN tzn są
to koszty serwisu po awarii: spalony elementy w wzmacniaczu Pionier (model:705)
i radio Pionier (m:305) cale szczęście nie wiedząć czemu CD Pioniera ocalał na
szczęście też komputera nie zdążyłem podłączyć.
Obecnie nie wykożystuję bolca wogóle na obódowie, z tyłu czuć lekkie napięcie
bo delikatnie kopie kiedy podłącam minijack do wierzy.

Innymi słowy kiedy nie ma instalacji 3 żyłowej zmienić mieszkanie ;)
pozdruffka
adadur