Re: Odczyt CD = restart komputera. prosze o pomoc

Autor: exbros (exbros_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 28 Aug 2001 - 14:00:11 MET DST

Uzytkownik "Beerman" <beerman_at_perfect.net.pl> napisal w wiadomosci
> Witam.
>
> Nie wiem co sie stalo. Z kazdym wlozeniem CD do napedu Pioneer DVD
> 104s i probie odczytu Windows 98 SE PL resrtartuje kompa. To samo jest
> z innymi napedami podlaczaymi kolejno zamiast Pioneera. CZasem
> wyskoczy blue screen o jakims bledzie przy VxD. W czym moze lezec
> problem ?
>
> Prosze o pomoc gdyz teraz praktycznie nie da sie korzystac z
> komputera.

Zdarza sie...
Przypuszczam, ze ktos namieszal z ustawieniami napedów i/lub kontrolerów (np
tryb DMA), które z kolei doprowadzily do uszkodzenia plików systemowych(?)
lub rejestru(?).

Na dzien dobry: reset biosu, po restercie F8-tylko linia polecen ->
scandisk -> scanreg ...pozwól programom wykonac wszystkie naprawy. Restart i

... po prostu "nalóz" nowa instalacje na istniejaca stara (instaluj do tego
samego katalogu, mozesz zapuscic instalke bezposrednio z chodzacego
windowsa - jesli masz instalke na dysku lub inny nie wywalajacy sie naped -
sugeruje uzycie programu SETUPCOR.EXE zamiast SETUP.EXE - ten pierwszy
zadaje duzo mniej pytan...) w ten sposób Winda uzupelni wszystkie
brakujace/uszkodzone pliki, a Ty nie bedziesz musial instalowac calego
pozostalego softu od nowa... no poza kilkoma aplikacjami MicroSoft'u :-) ,
jak DirectX, czesto IE5.5 ...
Mozesz tez zamiast pelnej reinstalacji spróbowac "na zywca" podlozyc
brakujacy/uszkodzony plik, ale to pomaga tylko czasami...
Pozdrowienia
   exbros

P.S. Jak zwykle przed instalka proponuje zaladowac domyslne ustawienia
biosu...
Rzadko pomaga samo-w-sobie, ale nigdy nie zaszkodzilo :-)
Po udanej instalacji zawsze mozna podciagnac ustawienia...