ESC K7VZA, Athlon 900 i temperatura, wieszanie

Autor: Leszek 'Leon' Krupiński (d_at_z.pl)
Data: Mon 27 Aug 2001 - 10:51:28 MET DST

Witam

Wczoraj zrobiłem małe zakupy: płyta ECS K7VZA (z FSB 100), proc Athlon
900, 128 MB RAM (bezfirmowe), GeForce2 (jakiś tańszy). Złożyłem
wszystko i jako-tako działa, tylko że jest problem. Po pierwsze wszystko
cholernie się grzeje. Niby na procu jest tylko 42-46 stopni, ale całe
wnętrze i obudowa się grzeją - od czego to może zależeć? Zasilacz
obudowy (230W)? Radiator na procu jest największy jaki mógł się zmieścić
do mojej obudowy. No i druga rzecz. Komp się wiesza jak najęty.
Popracuje 20 minut i rzuca bluescreeny. Windows ME zainstalował się bez
problemu, ale każdy inny program można było zainstalować tylko zaraz po
włączeniu kompa, bo właśnie się wieszał. Na początku myślałem, że to
mogła być wina temperatury (po otwarciu obudowy i przystawieniu
wentylatora działał jakby lepiej, ale mogło mi się to wydawać), ale
teraz już sam nie wiem. Pamięć jest PC133, i jako taką ją ustawiłem w
biosie, chociaż proc jest 9x100 (ale przy ustawieniu PC100 było to
samo). Ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć przy sprawdzaniu?

--
       "Wciąż pada śnieg. I mróz bierze. Jednakże nie mieliśmy ostatnio
                trzęsienia ziemi." [Mały Ponurnik Kłapouchego]