Re: Athlon kontra Pentium IV

Autor: Witold Wilk (maniack_at_tychy.com)
Data: Sun 26 Aug 2001 - 23:19:30 MET DST

Niejaki(a) A3.PL Tom <tom_at_a3.pl> w grupie pl.comp.pecet doznal(a)
olsnienia i napisal(a):
> W zastosowaniach domowych preferowana jest przede wszystkim wydajność, nawet
> kosztem stabilności. Stąd ogromna popularność wydajniejszych ale
> prądożernych Amd'ków.

czyli k7 sa niestabilne? ROTFL!

> Wyższa wydajność jest okupiona ogromnym poborem mocy
> (jak i we wszystkich wcześniejszych Amd: 386DX, X5, K5, K6). Najlepsze
> wentylatory mają zdolność odprowadzenia do atmosfery do 65watów. I są
> ciepłe. Prosty wniosek że przybliżoną moc odprowadzają.

zaleznie od modelu... zaleznie od modelu coolera. i nie wentylatory sa
cieple a radiatory. radiator+wentylator=cooler ;)

> Taka wartość
> wystarcza do ogrzania 80l akwarium do temperatury 24st. Wyobraź sobie zatem
> osiem wiader wody stojące na procesorze i wszystkie ciepłe. Obrazowe?

To nie jest az tak duzy problem. pozatym woda ta stoi, gdybys zastosowal
chlodznie wodne, to 5l bez problemu by utrzymalo temperature procesora
na 30^C, a ukladem petierat o temperatury bardzo minusowe (-30 :) ).

> Druge
> ograniczenie w pracy serwerowej to niemożność pracy wieloprocesorowej
> (powyżej dwóch). To powoduje niezainteresowanie wielkich do produkcji płyt
> głównych. No i na dobitkę lobby zasiedziałe w Intelu.

sa plyty adreswane dla 2cpu k7. ale drogie... wtedy wychodzi podobna
cena co obecnie dla takego intelowego rozwiazania...

> Zauważ że popularność AMD jest wielka, ale w większosci w sprzecie składanym
> chalupniczo. Tam gdzie robią wrażenie "wynalazki" typu Golden Orb, Solteki z
> logo "cośtam_overclocking", megaherce, gigabajty itp.

taaaaaaa.... to zes palnal ostro :) trza bylo jeszcze dopisac, ze to na
fsiach...

> W firmowych stanowią
> tylko niewielki procent. Firmowe sprzety sa robione dla tych, co kupują
> komputer na zasadzie TV. Ma grać, nie psuć się i ładnie wyglądać. Nie musi
> być demonem prędkości.

raczej dlatego, ze firmowe komputery sa skladane z duzymi radiatorami
bez wentylatorow (vel Siemens o ktorym raz rozglaszal Krzysztof Giersz
:) ). Do tego tacy producenci kieruja swoja produkcje na rynek
konserwatywny.

> Amd to sprzet da pasjonatow. Z dziedziny tych co caly
> czas cos grzebia, poprawiaja, walcza.

Kolejny ROTFL. Jak sie zlozy sprzet porzadnie to nie ma roznicy czy
intel czy amd bo problemow sprawiac nei bedzie.

a grzebanie w sprzecie to zalezy od czlowieka. ja na przyklad w mojej
maszynie na celku caly czas cos robie, ostatnio dokleilem sobie radiator
do wneki od dyskow, przylozylem wentylem 80x80, spowolnionym i dyski juz
wogole sie nie grzeja, mimo 30^C w pokoju, ogolnej duchocie, oraz temu,
ze leza na sobie...

> Najwyrazniej widac ten podzial u
> Compaq'a. Wersje notebookow z AMD nie sa nawet nazywane jak reszta
> produkcji. Maja enigmatyczne symbole np: N100. Widocznie Compaq dba zeby
> może nie psuc dobrego imienia Armada czy Presario. Podobnie jest u reszty.
> Tu wpływy Intela też są silne, też te nieformalne.

raczej dlatego, ze cpu amd sa bardziej padozerne od intelowskich, przez
co krotszy czas pracy jest...

> W serwerach natomiast najważniejsza jest stabilność (w tym temperaturowa),
> stała obciążalność, praca wieloprocesorowa.

fakt.

> Zauważ że Intel w swojej ofercie ma newet specjalne jednostki w wersjach do
> serwerów np: PIII Xeon. Jest to nic innego jak PIII z potężną blachą do
> chłodzenia (dwa razy większą niż PIII) i kilkukrotnie większym cache'm.

Xeon jest specyficzny - do naprawde wiloprocesorowych produkcji, np.
uperkomputer z 128 procesorami...

do tego Xeony sa tworzone by utrzymal je bezproblemowo sam radiator (jak
mojego celka 400 ;))) ).

--
|__Witold "ManiacK" Wilk <maniack_at_tychy.com>_______+48607397423__|
|_________________txt by: Publius Vergilius Maro_________________|