Re: Ukryta partycja na dysku?

Autor: Yablon (yablon_at_wasko.pl)
Data: Thu 23 Aug 2001 - 11:10:33 MET DST

hudson napisał(a):

> Hej :),
>
> Ciekawostka ktora mnie nurtuje - czy mozna np. zalozyc 2 partycje na
> dysku , po czym zmodyfikowac np. hex. edytorem bootsector dysku
> (a dokladniej ktory jego fragment) tak by ukryc jedna z tych partycji
> ale miec mozliwosc pozniej znow wyedytowac dane i wprowadzic
> poprzednia zawartosc tak by przywrocic partycje do uzytku wraz z
> danymi. Robil ktos cos takiego, bo ja dawno temu w DOSie bawilem
> sie tylko na katalogach - diskeditorem i debugiem, bardziej
> newralgicznych czesci twardziela nie ruszalem. Mozna bylo w ten
> [...]

Zalezy od tego jak sie dana osoba zna na sprawie. Spod PartitionMagic
mozna ustawic dowolna partycje jako hidden (dla utrudnienia mozne to byc
druga podstawowa partycja). Spod Win9x nie bedzie dostepna (oczywiscie
jesli nie pobawi sie jakims narzedziem do partycji :), ale Win2000 daje
sobie z tym rade bez dodatkowych narzedzi (WinNT tez). Pozatym latwo
zorientowac sie po rozmiarach partycji ze czegos brak.
Pozdrawiam Yablon

--
Tomasz Jablonowski aka Yablon           | ICQ:   51956669 |
yablon_at_wasko.pl                         | tel. 0604302804 |