Re: Pomocy....kontroler SCSI DC-2974 PCI....

Autor: Slawek Owoc (slawek_at_ds13.agh.edu.pl)
Data: Tue 21 Aug 2001 - 11:24:50 MET DST

"marcin" <dzentelmen_at_go2.pl> wrote in message
> Mam problem - padł mi dysk twardy (poszedł do serwisu) a mam jeszcze
dwa
> tyle że SCSI i kontroler SCSI na PCI: Dawicontrol DC-2974 PCI i za nic nie
> mogę zrobić z dysku na tym kontrolerze dysku bootowalnego (zainstalowany
> jest na nim WIN 2000(który bez problemu widzi dyski na kontrolerze) i jak
> butuję z płyty CD i każe naprawyć system to widzi go i niby nie ma
problemu)
> tyle że w BIOS-ie(płyta Shuttle AK 12 AWARD BIOS) nie mogę zoboaczyć ani
> kontrolera ni dysku(ów)
> [...]

podczas startu komputera zaraz po wykrywaniu dyskow IDE powinien zglosic sie
BIOS kontrolera SCSI, najczesciej CTRL-A pozwala na wersje do biosu
kontrolera SCSI ale nawet to niewiele Ci da .... Przede wszystkim sprawdz
czy kontroler ma duzego scalaka w obudowie DIL28/32 (BIOS) oraz czy w
biosie plyty glownej masz ustaione start SCSI first (zmienia sie to tam
gdzies wybierasz start z dyskietki/cdromu etc.)

Slawek