Re: LAPTOP-.... prosze przeczytajcie...

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 12 Aug 2001 - 19:10:31 MET DST

Użytkownik "MAGISTER" <wystrych22_at_2com.pl> napisał w wiadomości news:9l6b1b$o69$2_at_news.tpi.pl...
> witam serdecznie
> mialbym kilka pytan do uzytkownikow laptopow...prosze o odp. tam gdzie to
> mozliwe..
>
> 1. czy kazdy model( powiedzmy w cenie powyzej 3000 zeby nie precyzowac
> dokladnie) ma mozliwosc podlaczenia do telewizora?
Może to być laptop za 20tys. - a nie będzie obsługiwać tego ...
Musi być odpowiednie wyjście telewizyjne ...
(w sklepie komputerowym się dowiesz ... - może to być na karcie TV,
na tumerze itp.).

> 2. jaka musi byc minimalan konfiguracja by dalo sie ogladac na pelnym
> ekranie filmy: avi, divx, DVD..? rozdzielczosci filmow od
> 320*240 do 740*420 ( ok) ( chodzi mi np. o pII 300-400 mh, 2,5 mb graf i 128
> ram- mysle ze PIII 500 i wyzej juz nie trzeba rozpatrywac z 8 mb grafiki-
> mam stacjonarnego celerona 400, 192 mb, i 16 rive, i sa filmy ktore czasami
> sie przycinaja...)
Na PII500 nie powinno być już żadnych problemów ...

> 3. jesli jest w laptopie tylko 1 wejscie na mysz/klawiature- co zwykle tak
> jest- mozna podlaczyc 2 gi element-odpowiedznia mysz/klawiature
Chcesz mieć dwie myszki ? Dwie klawiatury ?
(pamiętam, że Settlers I i II obsługiwały dwie myszki, ale
innych zast. nie widzę w przeciętnych zastosowaniach ...)

> np przez usb
> czy coma?
Są myszki pracujące przez com'a i usb. Klawiatura - przez usb

> 4. sa jakies wieksze lub mniejsze zalety lub wady wbudawanego modemu? tzn.
> jepiej jest jak jest wbudowany fabrycznie czy na pcimcie?
Zaleta wbudowanego - że nie zajmuje miejsca ...
Wada - że może Ci nie podobać się jego działanie ...

> 5. mozna podlaczyc lapa do komputerow w celu przegrania plikow- chodzi mi o
> nieokreslone modele stacjonarne, na ktore bede musial przegrywac pliki, czy
> wystarczy :jakis: kabel? czy musza te komputery miec zainstalowane jakies
> sterowniki?
Przez usb można próbować ...

> do czego, ale tak w praktyce sluzy karta sieciowa? (LAN) - np. do
> podlaczenia sie w internet cafe i polaczenia z intrenetem?
LAN - Local Area Network (sieć lokalna). Służy to do komunikacji
komputerów nie oddalonych od siebie zbyt mocno. Do podłączenia
z internetem służą raczej inne urządzenia.
Zaletą karty sieciowej jest - szybkie działanie i TCP/IP
(polecam pl.comp.networking i stronę http://lanzone.koti.com.pl

[6 pyt. cut - nie myślę na ten temat]
> nie mialem jeszcze lapka, a niestety-albo i nie musze....a nie znam sie za
> bardzo dlatego pytam....
Laptop to takie cudo, które jest b. drogie, b. fajne, drogie w rozbudowie
(ograniczonej), ...
Opłacalne jest jedynie, gdy jest potrzeba posiadania przy dupie
komputera ....

> bardzo serdecznie dziekuje za wszelkie sugestie, czym sie moge odwdzieczyc?
Służąc pomocą (w przyp. znajomości tematu ...) innym grupowiczom ...

> Moze tymi 2 adresami w stopce ...ciekawe zdjecia..
Miłe, ale reklamowanie stron (nawet prywatnych) nie związanych
zupełnie z danym wątkiem tematycznym jest raczej źle odbierane ...

--
DooMiniK (bachus)
bachus_at_irc.pl