Re: Dwa dyski=RAID

Autor: Andrzej Pinczuk (andy.SPAM.PRECZ_at_send.pl)
Data: Tue 07 Aug 2001 - 20:53:51 MET DST

"Ikar" <ikar_at_priv.onet.pl> napisal(a):

>Mam juz dwa dyski Fujitsu MPG3409AH-EF. Cud miod. 7200, olej, w sumie 80GB.
>No ale teraz mam problem jak to podlaczyc w RAID 0 do ABIT BX133-RAID
>(HPT370). Czy kazdy na osobnym kanale, czy razem na jednej tasmie. Logicznie
>to to pierwsze, ale jak zaczne przerzucac dane i cos bedzie nie tak, to sie
>powiesze.

Kazdy dysk na innym kanale. Dwa dyski na jednej szelce w trybie RAID0
beda sie tylko spowalnialy.

>Druga sprawa to jakie segmenty ustawic.

Zalezy, jak duze pliki chcesz tam kopiowac,
przy malych lepiej mniejsze bloki, ale jak zamierzsz
kopiowac tylko duze (filmy, mp3, grafike),
to mozesz zostawiac te 64 kB. Jak i to i to wybierz
cos posredniego (np. 32 kB).

Pozdrawiam
Xaltuton