Re: Pentium III -vs- Pentium 4

Autor: PeJot (pjsoft_at_poland.com)
Data: Tue 07 Aug 2001 - 19:08:13 MET DST

Użytkownik Piotrek <piotrek_at_duo.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3b6e62a7$3_at_news.vogel.pl...
> Jaka jest realna roznica w szybkosci pomiedzy tymi
> procesorami zakladajac, ze jeden i drugi taktowany
> jest np. zegarem 1000 mhz. ?

P4 dużo zyskuje dzięki dużej przepustowości pamięci
Rambus (dwa kanały łącznie 6.4GB/s) dlatego w Q3 p3
zostanie w tyle. Ale testy syntetyczne FPU pokazują większą
szybkość P3.

Wg. mnie Intel olał P3 ze względu na marketing.
Jest w stanie bez problemu dostarczać procesory
mniej więcej porównywalne szybkościowo z Athlonami
i do tego liczy na przyciągnięcie klientów wysokimi
częstotliwościami CPU.
Już niedługo będzie 2Ghz a nie każdy klient będzie
wiedział że Athlon przy 1.6Ghz będzie mógł
z nim konkurować.

Osobiście już zacieram ręce na pierwsze testy Crush'a
chipsetu Nvidii z dwukanałowym kontrolerem pamięci DDR
(4.2GB/s przy ddr2100-266Mhz i w przyszłości 5.4Ghz
przy ddr2700-333Mhz), to się Intel zdziwi ;)

PeJot