Re: intel 810 - warto ?

Autor: pawel (untiled_at_poczta.fm)
Data: Mon 06 Aug 2001 - 00:43:00 MET DST

Sun, 5 Aug 2001 19:55:16 +0200, Wojciech Giersz
<chektor_at_malenstwo.iinf.polsl.gliwice.pl> napisal:

>Heh, jakby tak jeszcze Netware chodzil calkiem bezproblemowo na
>Athlonie to byloby calkiem fajnie (mialem spore problemy z 4.11/4.10 i
>A800, ostatecznie nie rozwiazalem).
NetWare wydal opinie niedawno wiec absolutnie nie mial na mysli
czworek. Pisze absolutnie bo obserwujac polityke NW to normalne.
Mozesz dokupic jeszcze licencje do 4.x ? Proponuja przejscie na nowsze
wersje, a podobno juz 6 wylazi na swiatlo dzienne, az strach pomyslec
co bedzie z 5,x pewnie tez zakoncza zycie bo NW zaproponuje wejscie w
szostki.
Nie sprawdzalem z wersjami 4.xx ale NW5,0 zero problemow podczas
instalacji i zero podczas pracy, zeby bylo smieszniej to wszystko na
bidnym ecs k7vza i duronie hehe. Wprawdzie to nie server produkcyjny
a testowa instalka - tak z ciekawosci. Ale chodzila ok. tygodnia non
stop i zadnych problemow nie bylo. Wiem, ze to za malo zeby wydawac
opinie, ale jezeli producent tak oglosil to pewnie przetestowal w
trybie forsownym. Slak tez nie mial na tym problemow.
>Podziel sie. Bedzie co przedyskutowac :)
ok, zaczynam :-)) sam chciales bedzie dlugie hehe
kiedys bylem zwolennikiem intela , a w ogole to przeciwnikiem tanich
zakupow, niestety los mnie pokaral i to srodze - okazalo sie ze za nie
wielkie pieniadze mozna czasem wiecej niz za te 'ciezkie'.
Pamietam jak przechodzilem z PI i zastanawialem sie nad AMD ale te
opinie i testy jakos mnie odstraszaly, pozniej chcialem wejsc w chyba
k6 II i tez jakos kupilem celeronka, te zachwyty nad zapasem mocy
podkrecaniem itp. A to dlatego, ze robilem dla kogos maszynke tania i
miala to byc amd 400 (co ja sie nad tym nameczylem) jakis pacz bo
tylko do 350 normalnie chodzilo w dodatku jakas badziewna plyta bo
mialo byc tanio -same problemy. W dodatku jakies glosy, ze pod NT to
K6 nie bardzo chce chodzic i takie tam wiec nie dla mnie, jakies
grafiki na agp (wtedy nowosc) tez nie chcialy dobrze pracowac z mvp3
trzeba bylo najpierw wyprobowac bo mozna sie bylo nadziac, a pod
Intela zadnych (no prawie zadnych) niespodzianek.
Kolejny problem pojawil sie z tanimi plytami na via pod celeronki te
na bx byly drogie, a via to sie czasem sypala np. 98se za cholere sie
zamknac nie chcialo, a na pacza trzeba bylo czekac i czekac.
U jednego goscia zmienialem SE na 98 zeby byl spokoj bo sie plul -
mimo, ze kupil kompa z SE to dla spokoju z zamykaniem postawilem na
szybko starsza wersje hehe. Tez nauczka no nie? Szkoda czasu i roboty.
To byl watek na niekorzysc via i/lub amd, teraz bedzie na niekorzysc
intela.
Dla siebie kupilem Abita be6II i zaplacilem kupe forsy (na poczatku
byly drogie) a kupowalem kiedy dopiero co weszly, w sprzedazy byly
jeszcze be6. Pierwsze wrazenia OK, po krotkim czasie HPT zabil mi dysk
fujitsu ot taka kara za milosc do drogich sprzetow. Od tego czasu
ciesze sie udma 33 bo juz sie nie osmielilem korzystac z HPT.
Po podlaczeniu dysku z NW50 do mojego abita ze 128 ramu widzial tylko
64, to samo bylo z linusiem. Tanie ECSy widza caly ram a cholera abit
tylko 64. Mam od jakiegos czasu nowy bios i jest OK, ale ile czasu to
trwalo niz sie pojawil.
Dla znajomego robilem kompa -taniego, na shuttle av112 +PIII , jezu
jak to swietnie chodzilo i ta bezproblemowa udma66 zero problemow.
Potem sie zaczelo z Duronami i althlonami - tanie a bezproblemowe.
I ta wydajnosc. Kupilem dla syna ecsa i duronka i widze jak smiga - u
mnie na abicie nie do pomyslenia - to mnie juz calkiem zalamalo.
A jeszcze te ciagle stresy w ktory slot mozna cos wsadzic... bo ten z
tym a tamten z czym innym itd. Na tym badziewnym ecsie wlkadam grafike
instalka windy, poszlo, wlkadam sieciowke w pierwszy lepszy slot i
poszlo bez strat w cienkim dzwieku ac'97 , bez jakis problemow z
czymkolwiek i ta praca dyskow w udma 100 a umnie 33, niby nie wielka
roznica na codzien ale jednak odczuwalna. Myslalem , ze to celeronek
sie nie wyrabia na tym biednym 66 wiec kupilem 800/100 i co? nic,
duron 700 na ecsie lepiej chodzi niz cel na abicie. Jak by tego bylo
malo to kilka dni temu kupilem shuttle 18e wlozylem w niego cel433 i
256 ramu dysk quantuma 4500 rpm (w abicie mam 512ramu dysk 7200)
instaluje NT i co malo sie nie ...piiipp... ten szatel z c433 i
wolniejszym dyskiem lepiej zapiernicza na NT niz abit z wypasem.
Roznica taka ze... pewnie malo kto w to uwierzy ale polecam sprawdzic
empirycznie, mnie powalilo.
Robilem kiedys testy z win2k i jakos mi sie strasznie slimaczylo, wiec
zrobilem teraz na szybko na tym szatlu 2k i co ??????? nie slimaczy
sie. Takie sa moje doswiadczenia z bx'em i 693 i 694x jak bede mial
czas to porobie porzadki i przeniose sie na tego 18e a abita sprzedam
w cholere.
Podsumowanko -- byly czasy kiedy via zaczynala i mieli niedorobione
sprzety i brak obslugi w OS'ach ale teraz tak to nadrobili, ze nie
tylko z amd ale i z Intelami lepiej to pracuje.
Moze Intel sie zmobilizuje i wyda cos porzadnego , tylko to troche
potrwa i watpie, ze zejda z cenami do poziomu amd i via.
Inna mozliwosc - via i amd osiagnie duza sprzedaz i ceny zaczna rosnac
a wydajnosc spadac wtedy znow intel z czyms dobrym wskoczy.
Aaaa jeszcze jedno nadal sie nie przekonalem do seagatow wole fujitsu
i quantumy.
Uff, wyczerpalem limit liter na ten tydzien :-))

--
pawel