Re: Cooler do Athlona 1.33

Autor: Manuela (manuela_at_polbox.com)
Data: Fri 03 Aug 2001 - 11:27:59 MET DST

> Zdecydowałem się na zakup nowego komputera z procesorem Athlon 1.33GHz (a
> nie Pentium 4 :).
> Teraz stoję przed nie mniej poważnym problemem wyboru systemu chłodzącego
> procesor. ;-)
> Zależy mi na tym, aby był przede wszystkim jak najcichszy.
> Proszę o radę,

Mam 3 rady, wybierz najlepszą:
1. Kup Pentium III 1GB
2. Kup Athlon 1.33 i puść go wolniej (underclock) Gwarantuję że nie zuważysz
różnicy w prędkości.
    Procesor ma udział ok. 35% w ogólnej wydajności systemu, zatem
spowolnienie proca o 10%
    powoduje subiektywny spadek prędkości o 3-4%, a wydzielanie ciepła
zmniejszy się o ok. 20-30%
    Wtedy zastosuj wolnobieżny wentylator.
3. Zastosuj chłodzenie wodą:
http://www.tweak.pl/teksty.shtml?action=plik&plik=water

Jeśli chodzi o wentylatory to względnie ciche są duże a niezbyt szybkie
śmigiełka
tu jest kilkanaście wentylatorów do wyboru: http://spin.siedziba.pl