Re: Ludzie! Co sie porobilo?

Autor: sofu (sofu_at_kki.net.pl)
Data: Wed 01 Aug 2001 - 10:27:48 MET DST

Użytkownik "Jerzy Wolinski" <j.wolinski_at_ia.pw.edu.pl> napisał w wiadomości
=======
> Jeszcze raz potwierdza się stara prawda, że jak wszystko działa to nie
> należy ruszać. Uaktualnienie BIOS-u to zawsze jest ryzyko.

Swieta prawda! Korcilo mnie za...... aby sobie zainstalowac nowszy bios.
Spodziewalem sie Bog wie czego.
Z wizualnych rzeczy pojawila sie mozliwosc zainstalowania szybszego procka
przedtem do 600 MHz a teraz 800 co i tak nie jest demonem szybkosci. No i
mozliwosc (ktorej przedtem nie bylo) podkrecania zdaje sie magistarali
systemowej 100, 103, 112 do 133 MHz.
Na razie tego nie robie bo sie boje, ze sie jeszcze gorzej wszystko
popitoli.
Wlasciwie najbardziej chodzilo mi o mozliwosc zalozenia wiekszego
twardziela, powyzej 32 Gb (nie wiem czy mozna).

Nagrywarka Teaca nie chciala chodzic w szybszym trybie DMA od samego
poczatku! Nawet ze starym biosem. Natomiast naped LG x 48
byl i jest bezproblemowo inatalowany w tym trybie. Mysle, ze albo cos niegra
w samym Teac-u, albo sie nie dogaduja z biosem.
Musze sprawdzic nagrywarke w innym komputerze, to mi wszystko wyjasni.

========
> Spróbuj wejsc w tryb awaryjny (F8 przy starcie) i wtedy zaznaczyć, że ma
> być bez DMA.
Nie ma takiej mozliwosci bo Windows w ogole nie widzi Teaca (ale tylko na
tym dysku bo na 2-ch pozostalych jakie posiadam - tak!)
Mysle, ze bede musial go formatowac.

==========>
> Sprawdż czy na CD do płyty głównej nie masz jakich nowszych staerowników
> do IDE.
Tam sa ramoty w rodzaju : jak zainstalowac elementy plyty w Windows 95.
W ogole odradzam kupowania wynalazkow (badziewiakow) w rodzaju PC CHIP.
Okazuje sie, ze plyta jest tak samo wazna jak procek, a nawet wazniejsza.
Jak sie dpwiedzialem byly to najtansze plyty, sprawiajace duzo klopotow i w
bardzo wielu wypadkach awaryjne.
Po malu dojrzewam do zakupu innej plyty.
Szkoda, ze bede musial od razu kupowac i procesor w komplecie, bo to od razu
duzy wydatek.
Zdaje sie, ze gniazdo procesora na plycie (obecnie mam Pentium II -350),
jest juz na wymarciu.

pozdrawiam

--
Janusz sofu_at_kki.net.pl