Re: VooDoo + lama =pytania :-)

Autor: PawelG (pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl)
Data: Wed 30 May 2001 - 11:23:05 MET DST

Użytkownik "Artur 'Zmechu' Prokopiuk" <zmechu_at_poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:Xns90B161B13D1C9bioshelppl_at_172.16.1.95...
> Witam!
> Ostatnio dostałem dopalacz VooDoo2 12MB (Magic 3D II). A ponieważ do tej
> pory nie miałem do czynienia z tą techniką, pozwolę sobie zadać kilka
> pytań. Sorki, jeżeli bedą trywialnie śmieszne dla ogólu :-)
>
> 1. czy dopalacz 3D daje jakieś wymierne rezultaty w wydajności podczas
> zwykłej pracy (Win95, Sieć, mail, news)? Mam grafikę S3Virge 2MB PCI i
> szkoda, żeby dopałka z 12MB chodziła na biegu jałowym :-)

Nie dopalacz chodzi tylko w programach do tego dedykowanych ( patrz w
grach ) . Aczkolwiek bawilem sie jakims programikiem , w ktorym mozna bylo
przez Voodoo ogladac filmy - byly ladniejsze ale i wolniej niestety
chodzilo ...

> 2. Czy w przypadku gier procesor nie bedziw wąskim gardłem dla grafiki?
Tak
> jak wspomniałem S3Virge 2MB, P200, 32RAM EDO. Kiedyś słyszałem, ze
niektóre
> akceleratory mają wydajnośc zależną od mocy procesora, a niektóre nie -
> niestety szczegółów nie pamietam...

Gra ktora wykorzystuje 3dfx powinna w tym momencie przyspieszyc -
przeliczaniem grafiki w tej sytuacji zajmuje sie juz nie procesor a karta
VooDoo.
Oczywiscie im szybszy procesor tym lepiej ....

> 3. Czy karta VooDoo zajmuje jakieś zasoby sprzetowe? Wyjasniam - w
> zależności od sterownika karta instaluje mi się w Menedzerze Urzązdeń jako
> "VooDoo2 Accelerator" raz w "Karty graficzne" a raz w "Kontrolery dxwięku,
> video i gier". Abstrahując od tego faktu, spodziewałem się zajmowania
przez
> dopalacz kanałów DMA, IRQ a tu tylko był zakres pamięci. To jest OK?

Prawidlowo zainstalowane instaluje sie tylko w Kontrolerach dzwieku - nie
pamietam w tej chwili jak to jest z przerwaniami ...

> 4. Aha, co to w ogóle za model? Soprzęt jest rozpoznawany jako "V-D2", a
> może jakieś szczegóły. Model, wersja, producent itp... Są może jakies
> programy lub metody do identyfikacji tego typu kart?

Pewnie sa ale po co Ci to wiedziec - jesli chodzi jest OK . Jak Ci tak
bardzo zalezy rozbierz kompa i luknij na karte ...
Lepiej sciagnij aktualne drivery do 3dfx ....

            Pawel Galazka
pawel.galazka_at_zeksa.koszalin.pl