Re: Jak usunac plik z obrazu *.iso

Autor: Marek L. Kozak (marko_at_terabajt.pl)
Data: Mon 28 May 2001 - 13:08:12 MET DST

Artur 'Zmechu' Prokopiuk wrote:

> jesteś pewny? miałem kiedyś podobny problem i znawcy gatunku
> (pl.comp.os.linux) poinformowali mnie, że obraz ISO jest w trybie "read-
> only" więc wszelkie zmiany w nim nie przejdą. Chyba że zamontowanie pliku
> ISO, zapis jego części wprost na CDR a potem znów ściągnięcie tego na
> powrót do ISO.
Nie, pewnosci nie mam, bo nigdy czegos takiego nie robilem, jednak plik
obrazu jest filesystemem a zatem powinien dac sie zamontowc jako rw.
Obraz plyty moze i chyba powinien byc tylko do odczytu, bo w koncu ma
byc umieszczony na nosniku, ktory po wypaleniu nie bedzie mogl byc juz
zapisywany. Jednak domyslnie plyta CD-R nie jest montowana ro i system
daje ostrzezenie o tym fakcie podczas montowania.
Druga sprawa, to to, ze niektore filesystemy domyslnie montowane sa jako
ro, jest tak AFAIK z filesystemem typu SUN, dokladnych szczegolow nie
znam, bo nie mialem doczynienia ale czytalem ostanio o tym na jednaj
liscie mailingowej.
Tak czy inaczej, kazdy filesystem powinien dac sie przemontowac w tryb
rw: mount -n -orw co gdzie

--
Pozdrawiam,
Marek L. Kozak