Re: Dyski Fujitsu - ktory? Podsumowanie

Autor: Jeremi (Jeremi_at_poland.com)
Data: Tue 22 May 2001 - 07:26:03 MET DST

Użytkownik "Waldeusz" <woczko_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości

> No wiec jaki wreszcie najlepszy dysk
> (niekoniecznie najwiekszy - raczej szybki i cichy)
> mozna kupic w cenie do 600 zl brutto ??

Fachmanem od twardzieli nie jestem, jest na tej grupie kilku kolegow,
ktorzy moga powiedziec wiecej. Jednak z wypowiedzi na grupie wynika
jasno, ze jesli cichy i szybki, a dodatkowo trwaly to Fujitsu. W
nastepnej kolejnosci Quantum. Wazne: nie dostaniesz w Polsce hdd
Fujitsu o malej pojemnosci, czyli np. 10GB, ktory mialby 2MB cache,
ATA/100 i bylby zaopatrzony w lozyska. Nie i juz:( Aby sie upewnic, ze
Fujitsu takie dyski robi, zapytalem producenta bezposrednio i
otrzymalem odpowiedz, ze oczywiscie robi. Quantum robi dyski Plus AS w
wersji z lozyskami i bez nich, ale jest troszke glosniejszy od
Fujitsu. Wazne: latwiej kupic Quantum'a.
Pytanie raczej powinno brzmiec: jakie beda korzysci z kupna dysku
glosniejszego (bo bez lozysk) ale za to z UDMA 100, w porownaniu z
dyskiem na lozyskach lecz z UDMA 66, przy zalozeniu oczywiscie, ze oba
maja 7200 Rpm i bufor 2MB? Czy mam racje myslac, ze przyrost
wydajnosci jest praktycznie niezauwazalny? Kilka miesiecy temu juz
byla na tym forum taka dyskusja, ale nie moge sie do tego dokopac:)

--
Pozdrawiam
Jeremi