Re: start systemu

Autor: pedro (pedroo_at_pf.pl)
Data: Fri 18 May 2001 - 00:05:04 MET DST

> Jak instalowales winde to miales tak samo ustawione dyski? Masz dodatkowe
> partycje na dyskach?

Zaczelo sie od tego, ze jakies dwa lata temu po kilku walkach z linuxem
poleglem w boju (instalowalem go na moim starym dysku, ktory jest teraz
podpiety normalnie do plyty glownej), jednak zostawil on po sobie slad: gdy
na dysku znaajduje sie partycja podstawowa zaczynajaca sie od poczatku
dysku - wowczas zostaje wykorzystana cala jego pojemnosc, natomiast gdy na
poczatek dysku zaladuje rozszerzona to zjada mi 3,9MB miejsca i w zaden
sposob nie da sie tego zmienic, nie moge na tym obszarze dysku (tzn 3,9 mb)
zalozyc innej partycji jak tylko podstawowa (przynajmniej ja nie potrafie,
chociaz korzystalem juz z kilku programow).
Na drugim dysku podpietym do kontrolera mam zalozone trzy partycje i na
jednej z nich winde.
Na starym dysku zainstalowalem Red Hata 7.1, ale nie moglem w zaden spsob
skonfigurowac lilo zeby zaczol mi ladowac winde, postanowilem wtedy podpiac
stary dysk do kontrolera i zainstalowac jeszcze raz, jednak zrezygnowalem
gdy zauwazylem ze z podpietym drugim dyskiem nie startuje winda. Tak wiec
winda startuje poprawnie wtedy gdy jest podpiety tylko jeden dysk do
kontrolera (no chyba ze na tym drugim dysku nie ma zadnych partycji)
Zapomnialem wspomniec o jeszcze jednym podczas instalacji windy musze za
kazdym razem odlanczac stary dysk od komputera poniewaz w czasie gdy
instalator zaczyna zbierac informacje o zasobach kompa wyskakuje blad, ze
mam na dysku inny rodzaj partycji (niestety nie pamietam dokladnie co jest
napisane) i program wylancza sie.
Wiec tak to wyglada jezeli mielibyscie jakies sugestje co do tego jak to
rozwiazac bylbym wdzieczny.