Re: RAID.

Autor: -+= RutinoX [KM] =+- (rutinox_at_gmx.net)
Data: Fri 11 May 2001 - 14:14:27 MET DST

> Nosze sie z zamiarem kupna drugiego dysku i uzywania RAIDA, ale mam
> watpliwosci. Dziala to u kogos? Jak to chodzi? Widac przyros szybkosci?
>
> Fishbone

ja mam komputer na Raid 1+0.
Sa to 4 Dyski IBM po 40 GB kazdy. Przyrost mocy jest ogromny.

Nie chce zapeszac ale jak sie nie myle to Raid 1 dziala rownolegle a Radi 0
naprzemiennie

Oczywiscie moze byc na odwrot bo jka mowie nie pamiatam a nie chce mi sie
sprawdzac :))
ale tez nie o to chodzi. Jak uruchomisz RAID 0 czyli ten naprzemienny
bedziesz mial bardzo duza zwyzke przedkosci w odczycie. Komputer bedzie
zapisywal dane raz na jednym raz na drugim dysku. W ramach ze dwa dyski to
nie to samo co dwie partycje bedzie szybciej.
RAID 1 to przedewszystkim bezpieczenstwo. Komp bedzie zapisywal takie same
dane na dwoch dyskach i przesto w razie jak by jakis mial pasc to drugi
auto. przejmuje prace i nawet tego nie odczuwasz. RAID 1+0 to jest to oc mam
ja czyli obydwie kombinacja.

Dodam jeszcze ze RAID 0 nie zmiejsza wielkosci dyskow zcyli 2* 40GB = 2 razy
szybsze 40GB a RAID 1 w ramach ze na kazdym dysdku znajduje sie to samo
powoduje ze rownanie te konczys sie =40GB ale bardzo bezpiecznie.

Mam nadzieje ze w jakis sposob ci pomoglem.

--
CU RutinoX
GIRLs GAMEs GUNs