Re: Nowy dysk twardy, najchętniej Fujitsu ale...

Autor: Janusz Kolodziej (stkolodz_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Thu 10 May 2001 - 10:57:30 MET DST

On Wed, 9 May 2001 18:48:16 +0200, "mm" <mariusz-m_at_pf.pl> wrote:

>czy orientuje sie ktos jak to jest z oznaczaczeniami na dyskach Fujitsu?
>chodzi mi konkretnie o serie MPG np 3409 AT xx (5400 rpm, 40,9GB) gdzie
>wlasnie xx jest zagadka. Widzialem juz E, EF, T
>Czym sie roznia, czy wszystkie dyski F. 40,9 sa na lozysku olejowym ? Na
>stronie Fujitsu jest tabela, ze 2 MB cache maja tylko 30 i 40 GB serii MPG,
>mniejsze tylko 512 KB. Ktore maja lozysko olejowe blizej nie wiadomo.

Fujitsu zmienia co jakis czas oznaczenia, bo co chwile produkuje sie u nich
co innego. Np: do lutego 2001 robili dyski MPG 30 i 40G z oznaczeniami:
pierwsza litera F = 2MB cache, E = 512kB cache
dwie litery F = 2MB cache i lozyska olejowe.
W tej chwili wszystkie 40-ki oraz 30-ki produkowane w Tajlandii juz maja
2MB cache i lozyska olejowe, wiec zmienili oznaczenia, jeszcze sie nie
dowiedzialem o systematyke. 30-tki z Filipin maja normalne lozyska,
bo tamtejsze zaklady nie maja technologii do robienia FDB.
Ale tak jest dopiero od 15 marca br, jak sie trafi dysk wyprodukowany w
Tajlandii ale wczesniej to moze byc inaczej.

BTW: Fujitsu poprawilo elektronike. Nowa dostawa MPG3409AT-TC
Rev.7 jest tak cicha jak starsze dyski ale czas dostepu jest mniejszy niz
w egzemplarzach z oznaczeniem FF Rev.5 z lutego:
U mnie:
dysk 40GB: Rev.5 Rev.7
HDTach 20.3ms 16.2ms
CoreTest 8.2 ms 6.7ms
(srednia z testow 3 egzemplarzy dyskow)
Uwaga: we wszystkich dyskach bylo AAM ON
dlatego HDTach pokazuje tak duzo. No ale chyba dlatego
kupujemy Fujitsu na FDB zeby korzystac z AAM, nieprawdaz? :))

JaKo