Re: Zgrywanie video na dysk

Autor: Andrzej Pinczuk (andyp.SPAM.PRECZ_at_data.pl)
Data: Wed 09 May 2001 - 19:38:18 MET DST

Radoslaw Sokol <rsokol_at_iname.com> napisal(a):

>Ale zazwyczaj zgrywa się z magnetowidu, a głowice dają straszliwy szum,
>który trzeba filtrować (i to nie w czasie rzeczywistym najczęściej).

Niestety, amatorskie magnetowidy potrafią siać.
Czasami (w konkretnych parach karta-magnetowid) pojawiają się też dziwny objawy,
jak np. przesunięty czy "zaśnieżony" brzeg.

>Łojezu, ale byś film zrobił... DivX w 320x240 daje rewelacyjną jakość przy
>bitrate 900 i klatkach kluczowych do 30 sekund :)))

Wiem, że film byłby monstrualny :-)), ale nawet wtedy jakość
nie jest taka, jaką bym sobie życzył.
Zauważyłem, że bardzo dobrze pakują się stare polskie
filmy - np. zgrywałem filmy Barei do divX'a w czasie rzeczywistym
i zauważyłem, że procesor znacznie lepiej sobie radzi z nimi
niż z innymi współczesnymi filmami.

Natomiast co do bitrate. Zgrywam filmy w przedziale
~700-950 i zazwyczaj jest to przedział do zmieszczenia się
na płytkę CD ze zwykłym filmem, lecz z jakością już bywa różnie
(cały czas mówię o zrzucie z TV, nie ripowaniu z DVD).

>Przy takiej kompresji
>4-minutowy urywek ma koło 30 MB. Przy 6000 miałbyś koło 100 MB na taki
>sam fragment (zakładając, że bitrate osiągnęłoby taką wartość, co jest
>mało prawdopodobne ze względu na VBR).

Mówisz juz chyba o serwerze divX'a.

>Bez filtrowania -- tak. Ale przy dobrej obróbce filmu przed zakodowaniem
>tych efektów można spokojnie uniknąć już nawet przy bitrate 900. Sam
>zajmuję się kompresją teledysków zgrywanych z wideo, więc przećwiczyłem
>to bardzo dobrze :)

Ale wnoskuję najpierw zgrywasz do mjpega ?
Ja zrzucam od razu do divX'a i wtedy jest problem,
bo na ustawienie filtra nie ma już mocy,
poza tym konkretny filtr jest do konkretnego przypadku,
w czasie rzeczywistym trudno coś takiego stosować.

Pozdrawiam
Xaltuton