Skladnie kompa samemu i wybor plyty?

Autor: GrzMiL (grzmil_at_interia.pl)
Data: Wed 09 May 2001 - 13:36:03 MET DST

Czesc

Generalnie pytanie brzmi czy ciezk samemu zlozyc kompa.
(fajnie miec kompa ale jeszcze fajniej kompa ktorego
sie zlozylo samemu no i moze zaoszczedze 100 zl
oraz ma sie pewnosc ze w sklepie nie zamontowali lewizny)

Czytalem http://www2.pl.tomshardware.com/howto/01q1/010115/index.html i wszy
stkie te
czynnosci robilem oprocz przykrecania plyty do obudowy, podlaczania panela z
ewntrznego do
plyty i tego czego sie chyba najbardzie boje to podlaczene zasilacza do plyt
y glownej.
**Czy da sie ta wtyczke zasilajaca zle podlaczyc i czy to grozi natychmiasto
wym spaleniem plyty**
(szkoda troche 400-600 zl)? A jak jest z softem i ustawieniami biosu, nie je
stem za
bardzo w temacie bo na mojej starej GA 586T2 niegdy nic nie trzeba bylo usta
wiac.

Pozatym prosze o kilka rad bo mnie juz *)!_!R\/\/!(#\ trafia jak czytam no
n-stop od soboty
archiwa z pl.com.pecet i amd3dnow oraz http://www.benchmark.pl/ i http://www
2.pl.tomshardware.com/
i za kazdym razem kazdy cos innego mowi (kazdy chwali swoje). Wiec bardzo by
m prosil
o wypowiedz serwistanow z jakis sklepow ktorzy maja stycznosc z kompami w du
zej ilosci
i wiedza ktore sie psuja a na ktorych wystepuja jakies konflikty i roznego r
odzaju prblemy.

ABIT KT7A (coraz gorsze rzeczy o niej slysze,
wiec troche sie wacham i strasznie droga)
580-590 zl

EPOX 8KTA3 (bardzo podobna do solteka,
wydajna i podobno tania ale nie znam ceny
no prawie calkowiscie sie podkreca z biosu)
*czy zna ktos cene tej plyty bo nijgdzie nie moge znalesc*
Na http://www.benchmark.pl/ pisze ze plyta obsluguje
procki do 1ghz
jak to w koncu jest bo jezeli ma magistrale przystosowana
do nowego athlona to chyba powina obskoczyc jakies 1.6 ghz.

SOLTEK 75-KAV-X podobno fajna
490-500 zl

moze ktos zna plyte o podobnych wlasciwosciah do tych
nie liczac ASUSA AV7 (za drogi)

Plyta bedzie chodzi z
128 ram pc133
(D750 lub D700)@ile sie da
TT Volcano II
Vodoo 2 12 mb
karta sieciowa Micronet 10 Mb/s (RTL 8029)
Seagate 40,8 GB UDMA 100 lub Seagate 20,4 GB ULTRA ATA 100 w zaleznosci ile
mi zostanie
Seagate 2.1 GB
Caviar 850mb :))
CD-ROM Toshiba 24x
S3VIRGE
w przyszlosci jakis GeForce2 Ulutra lub GeForce3
(i prosze nie mowic po co nowy proc do Voodoo2. Wiem ze nie ma to zbyt wielk
iego sesnu ale narazie
nie mam kasy, a poza tym nie jestem maniakiem 1600x1200x32bity wiec narazi m
i starczy do UT, D2, Q2, tip)

P.S.
Czy mozna do kontrolerow RAID podpiac dyski/cd-rom'y, ktore beda
pracowac w normalnym trybie (bez raid)
i czy do Athlona 1333 i GeForce3 trzeba mocniejszy zasilacz niz 300 wat
(pytam o to zeby za rok czy 2 nie okazalo sie ze znow musze wszystko wymieni
ac)

=====  Pozdrawiam =====
=====     GrzMiL     =====
===   grzmil_at_interia.pl   ===