Re: Zgrywanie video na dysk

Autor: Grzegorz Stawski (stawski_at_lucent.com)
Data: Mon 07 May 2001 - 16:52:56 MET DST

> U mnie w połówce palu na cel400_at_500 klatek raczej nie gubi, ale
> już powyżej zaczynają się schody :-(

Przy obecnie dostepnych prockach chyba nie warto bawic sie w sprzetowa
kompresje, moc procka przyda sie nie tylko przy zgrywaniu ale takze przy
dalszej obrobce video, ktora wymaga ogromnych mocy CPU np: zapodanie
kilku filtrow
+ przepakowanie do divx dla przecietnej dlugosci filmu ~2h trwa 6-8h
(Athlon 1Ghz).
Przy takim procu mozna zgrywac bezposrednio do divx w rozdzielczosci
640x480
(przy bardzo dynamicznych filmach czasami zaczyna gubic klatki i trzeba
zejsc do np 640x400)
Divx bez zrobionego deinterlace nie wyglada zbyt pieknie tak wiec
przewaznie zgrywam w rozdzielczosci 512x400, da sie wtedy zrobic w locie
deinterlace (blend frames together)+ odszumianie (polecam programik
VirtualDub),
przy bitrate 1500kb/s obraz jest perfekcyjny.

> Jeśli zgrywasz na dysk materiał z dobrego źródła przez dobre łącze
> i w formacie bezstratnym (lub minimalnie stratnym), to jakiekowiek późniejsze
> kodowanie w divX'ie będzie stratne. Oczywiście przy Data Ratio w okolicach
> 6000 i klatkach kluczowych co 2-4 sekundy jakość będzie bardzo dobra, ale i tak
> przy dynamicznych scenach będzie pojawiała się delikatna mozaika oraz od czasu
> do czasu kolorowe "aureole" :-(

W przypadku dynamicznych scen wymagana moc CPU prawie podwaja sie,
jezeli uzyskuje sie takie efekty jak powyzej
to po prostu proc sie nie wyrobil w tym momencie (nie koniecznie musi
odrazu gubic klatki)
np: przy zgrywaniu video 512x400 (proc 1Ghz) srednie obciazenie wynosi
~60%, przy bardzo dynamicznych scenach dochodzi do
95%-98%.
Podejrzewam ze procesor 2Ghz bedzie w stanie zgrywac bez interlace pelny
pal do divx bez problemu, trzeba
niestety jeszcze troche poczekac, potem jeszcze troche i uda sie kupic
takie cudo ponizej 1k. ;-))

Pozdrawiam,
Grzegorz