Re: Stabilność

Autor: Artur Gawryszczak (gawrysz_at_camk.edu.pl)
Data: Sun 06 May 2001 - 13:41:33 MET DST

Raveman wrote:
> dziwne wahania prędkości wentylatora oznaczonego FAN1( chyba tego
> głównego nie na procku). Skoki wahają się od 49.. do 5080 rpm prawie
> 200 jednostek. Słychać to nawet "gołym" uchem( jakby zwalniał i
> przyspieszał).

Śmigiełko zaczyna się zacierać ... kapnij mu oleju maszynowego, albo
pomyśl o zmianie. Współczesne proce bardzo mocno polegają na wydajnym
chłodzeniu.

> Temperatura CPU nie przekracza raczej 50 st. Celcjusza
> (może 52 czasami), przeważnie 45-47.

Krytyczna temperatura pracy proca dość gwałtownie maleje wraz z
zegarem, a przejście między pracą stabilną (brak zwałek w skali doby) a
niestabilną (zwałka w 3-5 minut), to może być kwestia 5 stopni
Celsjusza (obadywałem kiedyś namiętnie granice stabilności iCII cB0)

> Czy to może świadczyć o niestabilności systemu( dosyć często
> się
> wiesza)? Jeżeli tak to jak sprawdzić stabilność i jak ją ewentualnie
> skorygować?

Przede wszystkim weź coś, jakąś giercułę 3D (używałem Populousa 3 i
Unreala), są też programiki do grzania CPU, co _na_pewno_ dobrze chodzi
i nie wykłada się samo z siebie. Poza tym spróbuj downclocknąć go do
700MHz i porównaj stabilność.

--
        Artur Gawryszczak