Re: drukarka - jaka wybrac?

Autor: Marcin Szydlowski (szydlo_at_gdynia.serw.net)
Data: Sat 05 May 2001 - 17:18:24 MET DST

> Canon S400
> Lexmark Z32
> a może coś z HP?
>
> Co polecacie i dlaczego? (Liczy się koszt tuszu, ale w zasadzie mniej niż
> reszta)

Czesc
Osobiscie moge polecic Canona S400 ale pod warunkiem czestego drukowania
(ryzyko zapchania glowicy przy dluzszym niezytkowaniu).
Drukuje glownie dokumenty Worda i Excela, stronki WWW ale czasem tez fotki z
aparatu cyfrowego (Agfa CL50). Drukuje wolniej niz HP 840 czy 9xx, wolniej
tez od Lexmarka ale mi to akurat nie przeszkadza.
Jakos wydruku dokumentow jest bardzo dobra (jednak silnie zalezy od uzytego
papieru), fotografie drukuje ze zwyklej glowicy i jakosc jest nizsza niz w
HP 8xx,9xx ale porownywalna do Lexmarka (z glowica foto wydruk na poziomie
prawie-HP ale nie jest mi to potrzebne, z odleglosci 50cm nie widac
roznicy).

Mowiac o koszcie eksploatacji nie ma sobie rownych. Koszt tuszu czarnego to
52 zl, kazdy z kolorow po 43 zl (oryginaly, podrobki Fullmark prawie polowe
taniej). Pojemnosc czarnego tuszu 28ml, kolorow po 19ml (albo 16ml, nie
pamietam juz dokladnie).

Myslalem nad HP 930 ale zniechecil mnie koszt tuszu (duzo drukuje) ponadto
nie potrzebuje jakosci foto jaka oferuje HP (to co daje mi S400 w zupelnosci
wystarcza, wkladam zdjecie wydrukowane na papierze foto HP Premium w
antyrame, wieszam na scianie i nikt kto wchodzi do pokoju nie potrafi
powiedziec czy to zdjecie czy wydruk :)))

Pozdrowienia
Marcin