Re: IBM - badsektory

Autor: nuncio1_at_poczta.onet.pl
Data: Thu 31 May 2001 - 12:09:42 MET DST

> Jak rozpoznawać bad sektory?
> Nie mam zaufania do scandisków i innego badziewia M$.
> Jest może jakiś darmowy programik?
> Ostatnio tez czasem słyszę dziwne odgłosy z blaszaka.

Nalezy uzyc programu Drive Fitness Test pobranego za darmo ze strony IBM.
Mam 2 dyski 15GB w mirroringu. Co pewien czas ktorys zaczyna zachowywac sie jak
to opisano w powyzszych postach. Wtedy kasuje mirror, zapuszczam DFT, on robi
test, mowi ze sa badsektory i proponuje wyczyszczenie dysku. Ja sie zgadzam na
ta propozycje, DFT cos tam rzezbi na dysku i na koniec mowi ze dysk jest OK. I
faktycznie jest OK! W najnowszej wersji DFT jest nawet opcja ustawiania
glosnosci pracy, jak sie ustawi na minimum to naprawde nie slychac dysku.
Po zakonczeniu DFT odtwarzam mirror i pracuje dalej.
Czego wszystkim zycze...
Tomek