Re: udostep. plikow i drukarek w sieci, prosze o pomoc.

Autor: MARK (mark_at_2a.pl)
Data: Wed 02 May 2001 - 11:49:22 MET DST

Cześć !

"JamaN" <tranced_at_poczta.onet.pl> wrote:

> Witam Szanownych Grupowiczow.
>
> Mam problem z udostepnianiem plikow i drukarek w dwu stanowiskowej sieci
> na bnc, nie dziala to od czasu wpisania nr IP na stale w karty sieciowe,

CZY konfiguracjia IP jest poprawna ?

> powod, dla ktorego to zrobilem to kuszaca mozliwosc wspoldzielenia lacza
> sdi w sieci, ale jak korzystam z internetu na obu kompach z ta
> konfiguracja co mam to nie moge korzystac z drukarki i plikow tego
> drugiego komputera, ktory ma podlaczona drukarke.

w Windows-ach M$ do udostępniania zasobów stosuje protokół SMB...
SMB może pracować na sieci TCP/IP lub np. na NetBEUI...
NetBEUI to jest wynalazek M$ smokonfigurujący się...
jeśli masz już TCP/IP (konieczny dla SDI) => usuń NetBEUI...
pomiędzy TCP/IP i NetBEUI mogą wystąpić jakieś problemy (umnie tak
jest)...

> Korzystam z programu AnalogX Proxy pod win 98 "pierwsze wydanie".

mam:
  Linuksa z serwerem SMB (samba), Win98, WinME i Win95
muszę stosować również NetBEUI (wymogi zewnętrzne)
dostęp do INET-u przez modem pod Linuksem (squid-serwer cache dla ftp i
http, leafnode-serwer NEW cache, maskarda na IPCHAINS dla rozmnożenia IP)

--
z poważaniem
  Marek Wołoszyk