Dziwne zwisy komputera / karta muzyczna

Autor: Tom Gross (timec_at_ulgo.koti.com.pl)
Data: Wed 02 May 2001 - 10:45:11 MET DST

Witam,

Ostatnio uswiadczylem dziwnych zwisow komputera. Moj os to Win98SE, na K6-2
550MHz, 18Gg Samsung, Riva TNT2M64, karta muzyczna pod ISA SB-AWE32
(wczesniej SB128PCI).
A oto co sie dzieje, w sumie to bardzo nie wiele: nagle
wstrzymanie/zamrozenie sie wszystkiego (nie jakies blue screeny), myszka nie
dziala, klawiatura nie, tylko obraz widze nieruchomy. Pomaga tylko hard
reset.
Aha i dzieje sie to w roznych momentach, chyba losowo: czyli pdacz pisania
listu pod outlookiem, czy pisaniem czegos pod Word'em, czy tez po prostu
graniem, czy grzebaniem w plikach pod wincmd.

Ostatnio uswiadczylem jeszcze jednej rzeczy, dziwnego (rowniez) zachowania
sie karty muzycznej a objawia sie to jakajacym sie dzwiekiem - ale tylko pod
grami (DirectX), nie wiem jak to mozna opisac, takie pyrczenie, brzeczenie
itp. Glownie slychac to w grach, ale kilka razy juz uswiadczylem pod samym
Windosem podczas ogladania filmu (divx) czyt sluchania mp3. Pierwotnie
mialem zainstalowana karte SB128PCI, myslalem ze padla i zainstalowalem
SBAWE32 ISA i to samo mam, no moze minimalnie cichsze...

W komputerze mam w sumie takie karty:
- karta LAN PCI na Realtek RTL8029 -> podlaczony intranet
- druga identyczna tez na RTL8029 ale innej firmy -> podlaczone chello
kablowkowe (internet)
- karta ISA SB AWE32
- Zoltrix TV Max PCI
- DIMM 64MB x2

Jeszcze jedno problemy z dzwiekiem mam juz od dluzszego czasu, a te dziwne
zwisy zaczely sie od kiedy podlaczylem druga karte pci lan, ktora jest
podlaczona do modemu kablowego. Dodam ze katy wielokrotnie zamienialem w
slotach...

Mozliwe ze cos moge miec zle ustawione w BIOSie, oto chyba jedne z
wazniejszych ustawien, jak myslicie co mam w nich nie tak?

BIOS AWARD 4.51:
-Chipset Features-
Bank 0/1 DRAM Timing: Turbo
Bank 2/3 DRAM Timing: Turbo
Bank 4/5 DRAM Timing: Turbo
SDRAM Cycle length: 2
DRAM Read pipeline: Enabled
Cache RD + CPU Wt: Pipeline
Cache timing: Fastest
============
-PNP/PCI-
PnP Os installed: No
Resources Controled by: Auto
Reset configuratio data: Disabled
CPU to PCI write: Enabled
PCI Dynamic Bursting: Enabled
PCI Master 0 WS write: Enabled
PCI Delay transaction: Enabled
PCI#2 Access #1 retry: Disabled
AGP master 1 Ws Write: Enabled
AGP master 1 Ws Read: Enabled

To by bylo wszystko....
Jesli ktos ma jakies pytania to smialo :)
Bardzi prosze o jakies rady, co to moze byc - czyli z karta muzyczna oraz
tymi zwisami....

Tom Gross