Zacinajacy sie dysk twardy

Autor: Raf (jacekraf_at_go2.pl)
Data: Mon 30 Apr 2001 - 01:43:58 MET DST

Od okolo 8 miesiecy mam HDD Seagate 20GB UDMA66 5400rpm. Do wczoraj bylo
wszystko OK ale ... wczoraj uslyszalem podczas pracy dysku (przy
uruchamianiu sie windy, przeszukiwaniu, kopiowaniu duzych katalogow) bardzo
niepokojace zaciecia - tak jakby cos tam ocieralo momentami, jakby rysowalo
sie cos. Takie dzwieki trwaja ok. 1 sek ale sa bardzo dziwne. Ponadto im
dluzej pracuje sie z kompem tym jest to rzadsze - po godzinie w ogole nie
slychac niczego ale na samym poczatku jest to bardzo wyrazne. Nie widac tez
w czasie tych piskow zadnych zwolnien dysku ani nic innego.
Co to moze byc? Mam wymieniac dysk? Boje sie, ze to oznaki, ze ma pasc... a
wtedy wszystkie dane zapisane stracone!!!
Dzieki za rade
Pozdro
Raf

PS: Facet z serwisu powiedzial ze i tak przez dluuugi weekend nic nie
zrobi, zebym sobie jeszcze spokojnie popracowal, ze napewno przez ten
tydzien nic sie nie stanie ale najprawdopodobnie trzeba dysk wymienic bo za
1-2 msc moze w ogole pasc.