Re: Czarnobyl ?

Autor: Muzzy (muzzy4_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 29 Apr 2001 - 11:04:12 MET DST

Uzytkownik <kris_d_at_go.pl> napisal w wiadomosci
> Coz to za paskudny wirusek? Jak go (nie) zalapac ?
> thx
Czarnobyl to jedna z odmian Win95.CIH. Jest to wirusek ktory w n'ta rocznice
awarji w znanej wszystkim elektrowni atomowej (a bylo to 26.04.19xx) robi
szkody. Szkody te sa bardzo rozne w zaleznosci od tego co zdazy zrobic badz
co MA zrobic ale tego nie jestempewien. Wiem ze dobiera sie do fat'u
czyszczac obie kopie, a jak mu malo to jeszcze czysci tablice partycji. Wiem
ze niekeidy potrafi dobrac sie do bios'u i niezle nagrzebac. Efekt - noc w
monitorze. Powiem tak: jak zadziala to w najlepszym wypadku czeka nas pare
godzin odzyskiwania dokumentow (tiramisu), a w najgorszym to samo + okolo 35
za programowanie bios'u w jakims serwisie elektronicznym.

Zeby sie go ustrzec to wystarczy jakikolwiek anty-wir. Juz pare lat temu
powstaly antywiry ktore lecza z CIH'a, bo to jest stary wirus i tegoroczne
zniwa nie sa jego pierwszymi. Ja mam taki maly plik CleanCih sluzacy do
szybkiego usuwania tylko tego wirucha. Jak ktos chce to na priv'a. Mam
monitora AVP wiec u mnie wituchy sie nie swedaja.
Pozdrowienia
Muzzy