Re: Czym sie rozni Switch od Hub'a ?

Autor: Hiszpan (hiszpan_at_kolos.math.uni.lodz.pl)
Data: Sun 29 Apr 2001 - 03:15:32 MET DST

> uproszeniu przed=B3uznie kabla koncentrycznego, kt=F3ry dzieli pasamo na =
tyle
> czesci ile ma wejsc. Natomiast switch to taki inteligenty hub, kt=F3ry si=
> potrafi nauczyc, ze dany uzytkownik potrzebuje byle a inny mniej i mu obi=
cac
> a tamtemu do=B3ozyc.

A teraz ja tu cos od siebie dopisze... Jak komp nr 5 z LAN'u zacznie
przesylac dane do kompa nr 10 to schab sygnal ten wzmocni i wypusci go
do wszystkich portow (podlaczonych do niego komputrow), co nie jest
pozyteczne przy wiekszych sieciach lokalnych :) I dlatego tez, jak chcemy
zbudowac LAN oparty na kilkunastu kompach albo wiecej, zastosujemy raczej
switcha, gdyz to urzadzonko nie dopusci do "korkow" w jakich utkwia przesyl=
ane
dane miedzy poszczegolnymi komputerami. Jesli chcemy polaczyc sie z
kumplami w akademiku np, gdzie w gre wchodzi dajmy na to 5-7 komputerow -
wowczas rozsadnym rozwiazaniem bedzie zakup schaba np. na 8 portow. Zycze
milej zabawy.

Hiszpan