Jak zwiekszyc napiecie w celeronie? + Problem z div'xami :(((

Autor: Piotr Piekarski (chemik333_at_poland.com)
Data: Sun 29 Apr 2001 - 01:43:19 MET DST

Sorki za lamerstwo, ale szukalem tego w listach i jakos nie moge znalezc
:(((
Wzialem sie za krecenie mojego dziada (Celeron II 566 1,5V). Wiec
kupilem jakis 2 razy wiekszy cooler od poprzedniego (koles sprzedajacy sie
zarzekal ze wystarczy), wiec z tym jest juz ok.
Jak zwiekszam FSB (bios) na 75 MHz wsio ok.
Jak zwiekszam FSB (bios) na 83 MHz wsio ok (i tu sie dziwie, bo czesto jest
tak ze cos na PCI nie wytrzymuje, a u mnie zarowno dziadowski modem, jak i
FlyVideo 98 chodza bez problemow)
No a zeby zwiekszyc magistrale na 100 to juz musze przestawic przelacznik na
plycie. No wiec jak przestawiam na 100 MHz to dupa. Komp zapala swiatelko
power i to wszystko co robi. Nic nie widac, nic nie slychac (poza szumem
wiatrakow) no i ogolna dupa. Wiec mysle sobie ze moze nalezalo by zwiekszyc
napiecie... tylko jak? Szukalem w biosie, ale kicha... Sa jakies programy do
tego pod windowsa, ale to nie zmieni chyba na stale napiecia... (mi sie
wydaje ze tylko na czas gdy system jest odpalony, ale jezeli sie myle to
mnie poprawcie).

Moja plyta: Soltek FVB-65 (na via z AGP*2)
Please pomozcie, bo boje sie ze cos sie temu zlomowi stanie jak na dluzsza
mete bedzie na 83 MHz... :(

ps. Chce go podkrecic, bo cholera mnie bierze ze mi sie div'xy tną... Jak
mialem miesiac temu karte grafiki 4 MB S3 trio to jak zmienilem kolor z 32
bit na 16 to przestalo skakac. A teraz mam Herculesa II MX i nawet na tych
ustawieniach skacze jak sie wezmie full ekran. Jezeli jest w oknie, ale o
wymiarach jak film (720 x 368) to na FSB 83 MHz dopiero zanika skakanie i
gubienie klatek. W ustawieniach odtwarzania (bestplayer - ver. 1.0) jakosc
div'xa jest na 0 (z 4) czyli minimum.
Ramu mam wystarczajaco (192 MB) wiec to tez nie tu lezy problem.
Zaden z moich kumpli nie potrafi mi podac przyczyny, dlaczego tak sie
dzieje... ale moze wy mieliscie cos podobnego... please... poratujcie!!!!!

Dzieki za pomoc. Pozdrowionka dla wszystkich! :)

--
Piotr Piekarski
Moje adresy: chemik333_at_poczta.onet.pl