Re: Seagate Barracuda ATA III 30 GB a UDMA100

Autor: mizs (mizs_at_radiohead.neostrada.pl)
Data: Fri 27 Apr 2001 - 06:41:23 MET DST

<ramsiu_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Mam problem z którym nie poradzę sobie bez czyjejś pomocy:
>
> Seagate Barracuda III 30 GB podłączony do płyty SOLTEK 75KAV ( Duron 800
nie
> podkręcany ) z Windows 2000 Prof PL codziennie wywala błędy "LOST CLASTER
> FOUND" i włącza się chkdsk. Dzisiaj windowsy nie wstały ( maiły tylko trzy
> dni ). Bad Sectorów nie ma. CO JEST GRANE ???
> Taśmę do dysku mam odpowiednią UDMA (szara) i odpowiednio podpiętą.
Słyszałem,
> że szare taśmy są do UDMA66 a żółte do UDMA100. Czy to prawda ???
> A może jakieś sterowniki do dysku, bo do płyty są zainstalowane 4in1 VIA
> najnowsze.
> Dysk ma gwarancję, czy dysk z takimi błędami podlega wymianie na gwarancji
???

Moze to byc sprawa dysku ale sprawdz czy cos takiego masz na czystych w2000
czy dopiero po zainstalowaniu 4in1. Wazne tez, ktora masz wersje 4in1
(powinienes miec 4.29). Jeszcze jedna rzecz... zdania sa podzielone ale
zasadniczo na w2k nie musisz zakladac sterownikow 4in1 a zwlaszcza
sterownikow ide busmaster, ja korzystalem z via 4in1 (ide busmater tez) i ze
sterownikow microsoftu i nie mialem problemow, ale teraz po zalozeniu sp2 rc
2.52 uzywam sterow microsoftu + via gart (do agp).

Jeszcze jedno... w przypadku dysku ata100 *musisz* zalozyc ata100 hotfix
microsoftu. Sprawdz w jakim trybie chodzi teraz twoja barracuda... czy
przypadkiem nie PIO ;>>

Pozdrawiam,
Pawel

ps. mam sl75kav+duron700+barracuda3 20GB+w2k