Re: Czym różni się UDMA-100 od Raid`u?

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 26 Apr 2001 - 19:21:37 MET DST

Użytkownik "Bartek G." <bgrabowski_at_go2.pl> napisał w wiadomości news:9c7her$ers$2_at_news.tpi.pl...
> Właśnie czytałem jeden z numerów Chipa i wywnioskowałem, że są dwa różne
> standardy takie jak w temacie. Czy może mi ktoś wytłumaczyć czym one się
> różnią. Sam posiadam płyte Abit KT7A-raid i dysk IBM 307045 i nie wiem w
> jakim trybie to pracuje RAid czy UDMA100?
> Prosze o wyjaśnienie.
Hmmmm
Albo tak czytasz, albo CHIP miesza w głowie (nie czytałem tego
artykułu ...).
UDMA100 to standard szybkości komunikacji dysków (dysk i kontroler
muszą wspierać standard, aby wykorzystać potencjał).
RAID to technika (technologia) łączenia dysków przy bardziej profesjonalnych
zastosowaniach - jest kilka standardów - np. mając dwa dyski możesz
je tak skonfigurować:
- przy zapisie na jeden na tym drugim robi się automatycznie kopia
i w razie awarii jednego następuje przełączenie na 'backup'
- dyski są łączone w jedną całość (czyli widać dwa dyski jednocześnie jako jeden - można
powiedzieć, że osiągniesz podwójną szybkość transferu danych).
Tych kombinacji jest znacznie więcej - jeżeli Ci zależy - mogę to
głębiej opisać ...

--
DooMiniK (bachus)