Re: SCSI a ATA twardy dysk

Autor: JoteR (J.Rylski_at_pf.com.pl)
Data: Wed 25 Apr 2001 - 00:26:26 MET DST

"Absa" <witek_at_freemail.absa.co.za> napisał:

> Jak w temacie ktory jest szybszy.
> Posiadam 4Gb normalny ATA 33 seagate HDD oraz
> SCSI 6 Gb . Czy ktos moze odpowiedziec mi czy warto
> zastosowac SCSI jako pierwszy dysk i czy bede mial szybszy dostep ?

A jaki masz kontroler SCSI? Jeśli tylko Ultra, to max. transfer wyniesie 20
MB/s. Czyli teoretycznie szybszy będzie ATA-33. A ten dysk SCSI to oprócz
tego że 6 GB to iluobrotowy? Jaki ma czas dostępu? Bo może się okazać, że
ten SCSI przy 7200 RPM i ze średnim czasem dostępu 9,5 ms sprawdzi się
lepiej jako dysk systemowy pomimo mniejszej przepustowości kontrolera niż
dysk ATA-33 z obrotami 5400/min i średnim czasem dostępu 14 ms na przykład.
IMHO i tak dopiero testy empiryczne dadzą Ci miarodajną odpowiedź.

JoteR