Re: Spowolnienie nagrywarki CD

Autor: Marek Szopinski (mssoft_at_mssoft.com.pl)
Data: Mon 23 Apr 2001 - 18:36:14 MET DST

> A to quo modo?

Tego nie wiem.

> Te 0.65MB/s to jest ledwo x4 z drobnym marginesem

Badałem transfer programikiem firmy CeQuadrat dołączonym do WinOnCD 3.7.
Zauważyłem, że do minimum należy traktować z przymrużeniem oka. Wartość
pojawia się w chwili uruchomienia testu i nigdy nie spada. Teraz wykonałem
kolejny test - minimum wyniosło ok. 1,3. Tak więc skupianie się na tej
wartości może nie mieć sensu, choć nie wiem.

> bezpieczeństwa. Dobrze, że transfer rzadko spada do tego minimum (i raczej
> na krótko), skoro jak na razie nagrywasz bezbłędnie x6. Swoją drogą,
bardzo
> mały transfer, może jakieś DMA da się włączyć?

DMA dla dysku twardego ? Widziałem tą opcję dla nagrywarki. Spróbuję ją
włączyć. Jeżeli twierdzisz, że HD ma marny transfer, to i tak nie dopalę go
w ten sposób. Jaki transfer powinien zagwarantować HD ? Używam płyty Asus
CUV4X-E, UDMA 100, HD IBM 30GB 7200obr./min, partycja C 10GB. Nigdy nie
bawiłem się w testy i nie wiem czego oczekiwać. Aha. Mam zainstalowane
najnowsze sterowniki do VIA694X.

Właśnie odwiedziłem strony IBM. Jest tam napisane, że transfer danych z
nośnika może sięgać 444Mb/s czyli ok. 40MB/s. 2MB/s to coś nie tak. Berdziej
prawdopodobne wydaje mi się, że niewłaściwie interpretuję te dane.

Jeśli możesz, odpisz na priva.

Dzięki

Marek