Re: jak dlugo moze chodzic pecet bez wylaczania?

Autor: Jenot (jenot_at_mi5.org.uk)
Data: Mon 23 Apr 2001 - 07:44:23 MET DST

Janusz Kolodziej <stkolodz_at_cyf-kr.edu.pl> wklepał:
>A tak w ogóle to komputer moze dzialac bez przerwy, ale HDD powinno sie od
>czasu do czasu wylaczyc. Fujitsu zaleca wylaczanie raz na tydzien.
>Jakby ktos nie wiedzial dlaczego: w czasie pracy na glowicach
>moze sie zbierac dziadostwo wszelkiego typu, przy wylaczaniu
>glowica sie czysci o powierzchnie dysku.

A możesz wytłumaczyć skąd to "dziadostwo" ma się niby brać?
Jakby tak było, to musiałbym swój serwerek, w którym jeden
z czterech dysków to akurat Fujitsu, wyłączać co tydzień,
a robię to tylko w razie awarii lub corocznego odkurzania
(przestój średni serwera to ok. 10 minut na rok).

Pozdrawiam,

--
Tomasz (Jenot) Stafiński mailto:jenot_at_mi5.org.uk
////// Linux User #47986    ICQ: 74662842 \\\\\\