Wyjazd do Czech - kto był?

Autor: Wojciech Grobel (wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 22 Apr 2001 - 23:38:16 MET DST

Witam.

Kilka osób było w Czechach, więc pomyślałem sobie, że będą wiedzieć co i
jak. Chodzi mi o opłaty za autostrady. Wybieram się w najbliższych dniach
do Pragi i zastanawiam się, czy ta opłata jest bezwzględnie obowiązkowa,
czy tylko, jeżeli jedziemy autostradą. Z tego co wiem, opłata jest
stosunkowo duża, biorąc pod uwagę to, że najprawdopodobniej w przeciągu
jej ważności tylko raz z niej skorzystam. Równie dobrze mogę pojechać inną
trasą, bo autostrada to raptem koło 50km przed Pragą i nie ma problemu z
ominięciem jej (jeżeli ktoś się orientuje - zamiast z Hradec Kralove na
drogę nr 11 i potem autostradą, to na drogę 33 i potem przez Kolin, drogę
nr 12 i Praga). Więc jak to jest - trzeba płacić, czy, jeżeli ominę
autostradę, nie trzeba? I może ktoś dokładnie wie jak ta opłata wygląda?
Tzn. ile się płaci, ile jest ważna i czy płaci się na granicy, czy gdzieś
indziej?

--
Wojciech Grobel
wojteg_at_zeus.polsl.gliwice.pl