P2B i FC-PGA - jak to w końcu jest?

Autor: Marcin (marcinp_at_hot.pl)
Data: Sun 22 Apr 2001 - 20:46:27 MET DST

Przeczytałem wszystkie posty na ten temat, ale poruszę go jeszcze
raz, gdyż wątpliwości pozostały.
Chodzi o problem, dotyczący chyba wielu posiadaczy płyt Asus P2B,
a mianowicie: na jaki wymienić obecny procek, aby jak najmniejszym
kosztem (bez wymiany płyty) "pójść w górę".
W moim przypadku, aktualnie jest: P2B wer. 1.02 (bez regulacji nap.),
z BIOS-em 1005, C300A box (przeważnie o/c na 4,5x100, chyba, że jest
lato - wtedy 4,5x66, bo inaczej okienka lekko wariują), RAM 64MB setka,
żadnego dodatkowego chłodzenia (tylko oryginalny wiatraczek procka).
Co da się z tym zrobić?. Załóżmy już, że przed ewentualnymi zmianami,
bios został updatowany do np. wer. 1013 beta 7.
Strony Asusa podają, że moja płyta wspiera co najwyżej Celka 533 (66)
PPGA, lub PIII 600 (100) SECC 2, czyli technologia 0,25m - 2,0V.
Wsparcie dla procków z FC-PGA i tylko z FSB 100MHz (chociaż płyta
może dać teoretycznie 133MHz), zaczyna się dopiero dla wersji płyty
od 1.12 w górę i przy użyciu przejściówki S370-DL (chociaż produkują też
inne).
Wynika z tego, że niewiele da się zrobić, ale jednak niektórzy grupowicze
twierdzą, że się mimo wszystko da. Więc jak to jest?
Asus podaje, że przejściówki nie zmieniają napięcia, które daje płyta,
więc napięcie CZEGO zmienia się przy pomocy jumperków przejściówki?
Jaki procek kupić (złącze, FSB)?
Gdzie ew. kupić przejsciówkę Asusa S370-DL (Warszawa)?
Jaką częstotliwość ustawić na płycie? Jeśli 133, to czy wymienić również
pamięci na 133 i czy wówczas dysk lub karty PCI nie padną (nie nominalna
częstotliwość pracy złacza PCI)?
Dzięki z góry za wszelkie opinie na ten temat.
Pozdrowienia
Marcin

P.S. dla RusH-a:
Zachęcony stopką postów, chciałem wejść na Twoją stronę www,
ale chyba coś z nią jest nie tak: tylko tło, licznik i odsyłacz do poczty.