Re: jak testowac monitor przy uzyciu prog. Nokia Monitor Test

Autor: RusH (rush_at_kiti.pulse.pdi.net.SPAM_WON)
Data: Fri 20 Apr 2001 - 18:54:37 MET DST

lowczy napłodził(a):

> Na co zwrocic uwage, co jak powinno (nie powinno) byc wyswietlane?

no wiec po koleiiii
1 konwergencja
w tym tescie lookasz czy kolory nie wylaza z pod siebie , w OSD masz
(powinienes miec) korekte konv pionowej i poziomej .. niedopuszczalna
jest niemoznosc wyregulowania tego zeby np na czarnym tle z pod bialych
linii wylazil kolor np czerwony.
Ja w uzywanych (roczny) monitorach dopuszczam z 0.3mm w ktooryms rogu.

2 ostrosc
odpalasz tescik z textem i lookasz czy w kazdym rogu jest czytelnie ..
czy w kazdym rogu text/wzorki maja taki sam ksztalt.

3 poducha - nie wiem czy to sie aqrat tak nazywa
odpalasz test z sekwencyjnie mroogajacym monitorem i lookasz o ile sie
powieksza przy bieli .. wiecej jak 3mm na strone to chora wartosc
, przy takim mroogajacym "minusie" lookasz jak bardzo sie wykszywaja
boki , tez raczej na oko sie to robi , ale ponad 2mm to juz nie do
przyjecia (mm liczone dla 17')

Ja testuje zwykle na rozdzialce max-1 czyli dla 15' 1000x700_at_75Hz, dla
17' 1000x700_at_85 lub 1200x1000_at_75hz.
Reszte testuf olewam bo jestem w tej lameri zbyt wielka lama :)

--
Pozdrawiam.
RusH  // Asus P2B 1GHz Powered