Re: Plyty do czyszczenia CD.

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 20 Apr 2001 - 09:52:23 MET DST

Hi,

"Robert D." wrote:

> Nie wiem na ile dmuchanie pomoże...
> Są różne szkoły, najpopularniejsza i sprawdzona to:
> 1. Rozkręcić nagrywarę (lub CD) - utrata gwarancji -

Nagrywarki na gwarancji raczej się nie czyści, ale oddaje na gwarancji :)

> 2. DELIKATNIE irchą zamoczoną w czystym spirytusie przetrzeć
> soczewkę

Ja bardzo mocno odradzam dotykanie soczewki czymkolwiek. I nie dlatego,
że można ją porysować, ale dlatego, że ruszenie jej w niektórych
przypadkach rozkalibrowuje mechanizm naprowadzania.

A spirytus (etanol domyślam się) to też zły pomysł, gdyż niektóre soczewki
mogą pod jego wpływem zmętnieć. W końcu to plastik pokryty warstwami
antyodblaskowymi tylko... Podobno izopropanol jest całkowicie bezpieczny,
ja osobiście stosuję raczej albo wodę destylowaną, albo w krytycznych
przypadkach sprawdzony płyn do czyszczenia monitorów i plastików.

Najlepszy sposób, o jakim czytałem, to upuścić kroplę płynu czyszczącego
na soczewkę, pozwolić jej spłynąć na brzegi, po czym zebrać rogiem
chusteczki higienicznej z krawędzi. Po kilku powtórzeniach soczewka
powinna być czyściutka.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |