Re: plytki cdrw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Autor: Bykowski (jbykowski_at_poczta.okay.pl)
Data: Thu 19 Apr 2001 - 13:48:12 MET DST

> A co do formatowania, to jeszcze się nie spotkałem, żeby fabrycznie nową
> płytkę CD-RW trzeba było przed użyciem formatować - chyba, że w sklepie ju
> coś na nią nagrywali ;-)

To niesamowite jak fragmentaryczna jest Wasz wiedza.
Płytkę CDRW można nagrywać jak zwykłe płytki CDR kopiując na przykład płytę
audio, czy wykonując "kopię zapasową" Windy.
Można również nagrywać ją jak dyskietkę po uprzednim sformatowaniu.
Czyli nie różni się niczym od nagrywania dyskietki (cała dyskietka polecenie
m diskcopy, lub plik po pliku).
Programów do formatowania dyskietki jest kilka. Ja znam dwa: Adaptec Direct
CD i ahead InCD.
Program Adapteca gryzie się z Nero, więc korzystam z InCD. Nero wyłącza go
przy uruchomieniu i załącza gdy wyłaczasz Nero.
Obciążenie nagrywarki jest chyba nie takie wielkie z prostej przyczyny. Nagr
ywanie jest na tyle powolne, że niema sensu obrabiać dokumentu na CDRW, tak
jak nie robi się niczego na dyskietce. Płytka służy tylko do przechowania.
Płytki CDRW wykorzystuję do próbnego wypalenia (własne menu itp.), oraz do z
bierania plików. Kiedy się ich uzbiera na następną płytkę, wypalam CDR, a CD
RW czyszczę.
Czasem idąc do kolegi zabieram ze sobą płytkę RW wypaloną tylko dla niego -
później kasuję.
I jeszcze jedno. Przy zapisie pakietowym na dysku dostępne jest trochę ponad
500 MB.

I to by było na tyle ;)

Roman Milewski
romil_at_ka.onet.pl