PC <-> GSM przez IrDA - proszę o pomoc i wskazówki

Autor: Tomek 'Tommy' Dębiński (tdebinski_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 17 Apr 2001 - 20:59:02 MET DST

Od ponad tygodnia jestem wlascicielem aparatu Ericsson R320s.
Jest do niego dolaczone oprogramowanie, ktorym mozna
sterowac roznymi funkcjami telefonu.
Jednak nalezy najpierw nawiazac w jakis sposob komunkacje miedzy
tymi dwoma urzadzeniami (PC i aparatem).
Mozna kupic kabel ze zlaczem RS232 (po stronie PC, okolo 180 PLN) lub ...
... telefon ma wbudowany port podczerwieni i modem.

Chodzi mi o podczerwien ... jak to zrobic aby laczyc sie przez IrDA ?

Na mojej plycie jest kontroler IR, ale jest pewien problem.
Jakis czas temu kupilem plytke z gniazdami 2 x USB,
PS/2 i IrDA. jak na razie z tego wszystkie dziala poprawnie tylko
USB.

Plyta glowna to PcChips M537DMA33.
Kontroler na plycie ma cztery piny w jednym rzedzie.
1 IR In
2 Ground
3 IR Out
4 +5V DC

Z kolei na tej plytce z gniazdami sa takie piny Ground, IR Hi, ID In, +5V
DC,
IR Out. Co to jest IR Hi i ID In ?

U mnie na plycie glownej czegos takiego nie ma ?
Dokladny opis pinow tej plytki z gniazdami (ATX Form Card)
jest pod adresem http://www.pcchips.com/atx.html.

Gniazdo IrDA wyglada jak PS/2 z ta roznica, ze zamiast otworu
na podlznego bolca sa dwa okragle ?
Jakie urzadzenie mozna do tego podlaczyc ?
Jak sie nazywa ? Ile kosztuje ? Gdzie dostac ?

W Intrukcji obslugi telefonu jest napisane, ze port IR obsluguje
standardy IDA-Ultra oraz Standard IR jesli to ma jakies
znaczenie ...

Pozdrawiam i czekam na pomoc
Tomek Dębiński
tdebinski_at_poczta.onet.pl