Re: Czy dobrze zrobilem RW-DVD ?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Mon 16 Apr 2001 - 13:57:44 MET DST

Hi,

Wolek wrote:

> To chyba wszystkie divx'y w sieci sa zle zrobione, przynajmniej ja na takie
> trafiam.

Albo masz fatalne nagłośnienie albo marną kartę dźwiękową. Efekt tłumienia
dialogów zazwyczaj występuje, gdy włączy się jakieś "bajeranckie" efekty 3D
(które prawdę mowiąc nic nie dają, a tylko psują muzykę) -- przełącz kartę
na zwykłe stereo lub ew. surround bez efektów.

U mnie na porządnej karcie (Yamaha 724) takiego tłumienia nigdy nie było,
ale słyszałem wiele razy, że na SB Live potrafi się to zdarzać. I świadczy
to jak najgorzej o Live :)

> To znaczy jezeli dzwiek jest zakodowany w divxie do dwoch kanalow - stereo -
> moge jedynie przez urzycie odpowiedniego kodeka uslyszec zniego piec kanalow
> i subwoofer ??? Mozesz mi podac nazwe tego codecka ?

Oszalałeś? Możesz tak zakodować DVD do DivXa, żeby nadal mieć pięć kanałów
i wtedy masz pełny surround. Oczywiście zajmie to odpowiednio więcej miejsca,
więc nikt tak nie robi, bo zysk na dźwięku jest niewielki. Jeśli już masz
film w stereo, to nic nie zrobisz.

> Uzywam amplitunera Sony STR-840 do tego takze zestaw glosnikow Sony - Pascal
> (oczywsice subwoofer aktywny), wiekszych glosnikow nie kupie bo nie mam
> gdzie ich postawic - taka naglosnienie narazie mi wystarcza, jedynie szykuje
> sie zmiana subwoofera ...

Nie wiem, jakie to głośniki -- jednak brak miejsca sugeruje niezbyt duże
pomieszczenie, a w takich różnica między stereo a surround zazwyczaj jest
bardzo mała.

> [...]
> na 28 calowej panoramce thomsona i na 100% nikt mnie nie przekona, ze divx
> ma jakosc dzwieku i obrazu taka jak DVD ...

Na małym monitorze i marnych głośnikach ma taką samą. A 95% ludzi w takich
warunkach ogląda na komputerze jedno i drugie.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |