Re: jaka pamięć do celerona?

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 11 Apr 2001 - 17:54:17 MET DST

"KSX" <krzychu_at_ppcor.org.pl> wrote in message news:3ad44b4d$1_at_news.vogel.pl...
> chodzi mi o to czy jak kupie w sklepie DIMM 128 MB SDRAM PC-100
> to będzie pasować do płyty na i810 z cel366 ? (czy to takie gniazdo,
> taktowanie)

Celerony chodzą z szyną 66MHz, więc zarówno pamięci 100MHz jak i 133MHz
są aż za dobre. Jak Ci się uda znaleźć starą 66-tkę to kup, będzie tania.

> i ewentualnie w który bank wkłada się pamięć o lepszych parametach
> (przypuszczam że ta świerzo zakupiona będzie miała krótszy czas dostępu),
> a w który wolniejszą - starszą

Nie ma to znaczenia w który bank, wszystkie pamięci będą taktowane
TAKIM SAMYM zegarem i najwolniejsze muszą być "wystarczająco szybkie"
aby komputer działał przy ustawieniach jakie masz i włożenie pamięci
szybszych nie zwiększy szybkości lecz ewentualnie stabilność/niezawodność.
Generalnie: looknij do instrukcji płyty - nie ma sensu kupować (i przepłacać)
za pamięci szybsze niż wymagane bo i tak tego nie wykorzystasz. Kropka.