Re: Krecenie Durona 700 =>933

Autor: Hiszpan (hiszpan_at_kolos.math.uni.lodz.pl)
Data: Wed 11 Apr 2001 - 14:01:48 MET DST

> ja mialem kiedys sl75kav i moj D650 chodzil na 933 (133 magistr.) bez zmiany
> napiecia. Gdybym zmienil na wyzsze to by wyciagnal ponad 1000mhz. Temp max
> mialem 70'C i bylo bardzo stabilnie Teraz mam Asusa A7V i moj D650chodzi
> super stabilnie na 1050MHZ ale przez mnoznik :((( Duron max moze miec do
> 90'C !!

No wlasnie.... Ja mam Solteka SL75kv+ i Durona 700 i problemy z kreceniem
na tej plycie. Wiadomo ze na FSB 133 ta plyta nie pociagnie procesora,
wiec zamalowalem mostki L1 na procu i zaczalem zabawe z mnoznikiem. Co sie
okazalo? Procesor nie poszedl w konfiguracji 9x100 (900 MHz) VCORE 1.7 V,
gdyz na dzien dobry plyta zglosila komunikat: CMOS checksum error, na 9.5x
i 10x w ogole monitor nie chcial sie wybudzic, wiec zaczalem jechac z
mnoznikiem w dol.
Okazalo sie ze juz na 8.5 x 100 chce pracowac, to go zostawilem na
850 MHz ze zwiekszonym napieciem na 1.7 V. Teraz nasuwa sie pytanie:
Czy mozliwosc podkrecenia proca wiecej zalezy od plyty czy samego
procesora? Jaka zatem jest gorna granica przetaktowania Durona 700, tak,
zeby pracowal stabilnie?
Dlaczego u mnie nie chcial pojsc na 900 MHz (chlodzenie jest zapewnione
przez dodatkowy cooler w obudowie i temp. nie przekracza 55 stopni C).
Tyle sie czyta ze u ludzi D650 kreci sie nawet na 1 GHz!!!! A 700-tka nie
chce nawet na 900 MHz!!!

Czekam na Wasze opinie.

Pozdrawiam. Hiszpan.