Re: Plyta Soyo 5ED5 - ile pamieci?

Autor: fenrir (fenrir_at_no.sz.home.spam.pl)
Data: Tue 10 Apr 2001 - 21:27:41 MET DST

Użytkownik "Radoslaw Sokol" <rsokol_at_iname.com> napisał w wiadomości

> To powinna co najmniej 256 MB obsłużyć i to w całkiem nowych DIMMach
> nawet. Buforowanie w zależności od ilości pamięci L2 cache (dla 512 KB
> powinna buforować do 127 MB).

Mam 512, czyli 127 :-)

> Sandra myśli, że to Intel VX. Mogę się mylić, ale wydaje mi się, że VP3
> buforuje pamięć tak samo, jak MVP3 -- czyli przy 0.5 MB L2 cache do 127 MB
> RAMu buforowanego, przy 1.0 MB L2 cache do 255 MB RAMu buforowanego.
> To w trybie Write Through pracy cache L2. W trybie Write Back (wybór
> powinien być w BIOSie) wartości te maleją o połowę (ze 127 do 63 MB i
> z 255 do 127 MB).

Dzieki za porady, zachecony nimi kupilem sobie 128 MB w jednym kawalku i
powinno byc OK.

Pozostaje jednak bez odpowiedzi pytanie: a co sie dzieje z pamiecia, ktorej
cache na plycie nie potrafi buforowac?
Np. teraz mam 128 MB w bank 1 i stare 64 MB w bank 2. Czyli cache nie bedzie
w stanie obsluzyc tych 64 MB - i jakie beda tego efekty? Spadek wydajnosci
systemu, szumy, trzaski, pady...? :)

--
 fenrir