Re: gniazdko z uziemieniem?

Autor: Piotr Zgliczyński (pzglicz_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 06 Apr 2001 - 20:00:49 MET DST

Użytkownik "lowczy" <lowczy_at_orfi.uwm.edu.pl> napisał w wiadomości
> Jakie ma znaczenie podlaczenie kompa to gniazdka z uziemieniem i bez?

Wtedy komp jest rzeczywiście ekranowany (głównie dzięki obudowie), co ma
znaczenie jeżeli masz niedaleko transformator, linię tramwajową lub sąsiadów
lubiących wiertary :)) Ogólnie mniejsza szansa na zawieszenia itp.

Kiedyś, daaawno temu miałem Amigę podłączoną bez uziemienia - i jak odległą
o 50m ulicą przejeżdżało coś większego to widziałem na monitorze zakłócenia.
Po zmianie gniazdka nie było już efektów specjalnych. Co ciekawe, parę lat
później powtórzyłem na pececie ten sam eksperyment i nic. Jednak te kilo
blachy coś zmienia ;))

Piotr