Rozne kosci RAM a stabilnosc Windy

Autor: Tomasz Sz. (removeit_tomek_sz_at_interia.pl)
Data: Fri 06 Apr 2001 - 09:28:43 MET DST

Witam serdecznie.
Winda98se nie dziala mi stabilnie. System mozna powiedziec
"tnie", tzn. staje np na 3-5s po czym chodzi dalej, ale po jakims
czasie sypie sie wszystko i trzeba go niestety restartowac.
Podejrzewam ze prawdopodobnie gryza sie dwie kosci RAMu.
Sprawdzalem umocowanie procesora i wszystkich kart - sa ok.
Procesor nie jest krecony i nie przegrzewa sie.
Jedna kosc to PC-100 8Mx8, druga to PC-133 16Mx4.
Prawdopodobe ta druga jest ciut szybsza, ale nie jestem do konca pewien.

Wlasnie przed momentem zamienilem je miejscami i teraz w 1 banku jest
ta niby wolniejsza czyli pc-100, no i zobacze jakie beda efekty.
Dodam ze wczesniej zanim dokupilem pc-133 nie mialem takich problemow
ale tez pracowalem pod win98 jedynka (i w sumie nie wiem po cholere sie
przesiadalem na SE skoro wszystko bylo ok).
Czy mozliwe ze to wlasnie RAM sie gryzie ? Sprawdzilem te kosci
programikiem
GoldMemory 5.07 (nie wiem co on jest wart) i wszystko wyglada niby ok.
Czy ktos ma moze jeszcze jakies pomysly co jest nie tak? Gdzie
ewentualnie znalezc jakis
dobry programik do testowania dimmow? Moze ktos bylby uprzejmy
i podeslal takie cudo na priv.
Plyta abit bh6
Czekam na wszelkie sugestie i z gory dziekuje za podpowiedzi.

--
  Z pozdrowieniami