Re: kontroler adaptec SCSI 2940au

Autor: Avalon_at_am
Data: Fri 06 Apr 2001 - 06:47:00 MET DST

On Thu, 05 Apr 2001 09:49:31 +0200, Nexus6 <nexus6_at_skrzynka.pl> wrote:

>2940au jest kontrolerem ultra scsi
>tak wiec mozesz podlaczyc dysk ultra scsi
>a przez adapter 68/50 mozesz podlaczyc dysk wide scsi
>
>GreetZ
> Nexus 6

Ludzie !
Coscie sie tak uparli nazwac adapter kontrolerem.
Juz ktos to wyjasnil na tej grupie kilka dni temu i jakos nie ma
lekarstwa na upartosc.
2940AU jest adapterem a controler jest wbudowany w dysk, dokladnie tak
samo jak nie ma tez oddzielnego kontrolera IDE/ATA - jest on tez
wbudowany w dysk i tworzy jeden zespol - z tad nazwa (Integrated
Drive Electronics).

Odnosnie SCSI interface, pewne parametry, okreslenia i reguly zostaly
zdefiniowane i przyjete jako standard, ktory wyraznie mowi:
"SCSI nie jest to dysk interface lecz system interface, SCSI nie jest
to typ controlera lecz BUS (magistrala(?)), ktory supportuje 8
devices. Jedna z tych devices jest wlasnie host ADAPTER spelniajacy
role dopasowujacego pomostu pomiedzy busem SCSI a busem systemu PC".

Poza moja uwaga, odpowiez na pytanie jest poprawna i wyczerpujaca.
Avalon