Sterownik monitora

Autor: Maciej Wywrocki (wywrocki_at_pnet.pl)
Data: Thu 05 Apr 2001 - 21:24:15 MET DST

Jaki wpływ na pracę monitora ma jego sterownik (Win98).?
Rozumiem, że ogranicza w pewien sposób maksymalne rozdzielczości i
częstotliwości. To raz.

Jednak spotkałem się z takim przypadkiem:

- chcąc "wyciągnąć" 100Hz (800*600), standardowy sterownik "Monitor Plug &
Play" wymieniłem na jakiegoś CTX 17'', który umożliwiał zrealizowanie tych
ustawień,
- przy rozdzielczości 640*480 (60Hz) monitor nie pracował poprawnie (także
podczas startu i pracy w DOS-ie),
- po wymianie sterownika na pierwotny wszystko wracało do normy, tzn. dla
identycznych ustawień (640*480, 60Hz) wszystko było OK.

Jaki jest więc wpływ sterownika na pracę monitora? I dlaczego jest to
widoczne już przy bootowaniu?
Wprawdzie w łączu SVGA jest przewidziana komunikacja przez I2C, ale żeby już
przy samym starcie stroić fochy...

Dzięki za wszystkie informacje.

Ps. A może chodzi o polaryzację synchronizacji?

Mw