Re: ZASILANIE PILNE

Autor: Andrzej Mucha (andmuc_at_pan.pl)
Data: Wed 04 Apr 2001 - 22:48:13 MET DST

> CZY DOBRZE SPRAWDZAM ZASILACZ aATX ?
>

> sprawdzilem tylko ,ze napiecie do wentylatora dochodzi ale na obydwu
> koncowkach czerwonej i czarnej jest PLUS!!!(PONOC MIAL BYC SKOPANY
> WENTYLATOR WIEC GO WYMIENILEM )
> czarna magia ale na chlopski rozum to .......??????
> PRAD DO ZASILACZA - ZASILACZ WLACZONY Z TYLU PRZELACZNIKIEM - NOWY
> WENTYLATOR PODLACZONY - KONCOWKI OD ZASILANIA PLYTY WPIETE PRZEWOD OD
> OBUDOWY POWER LED WPIETY W PLYTE - WLACZENIE Z WIERZY I .........do
> zasilacza wchodzi prad plus i minus na wiatrak idzie 2 x PLUS .
> [...]

Kiedy piszesz PLUS, to nie wiem względem czego.
Wiatrak powinien być zasilany napięciem 12V. Znajdziesz go między kabelkiem
czerwonym, a czarnym zasilającym dysk. Czarny to masa. Prąd zasilający
wiatrak jest stały więc istotna jest kolejność kabelków, aby nie kręcił się
w przeciwną stronę. Najpierw sprawdź to napięcie.
Andrzej